referensböcker (termin 1 örebro )

Bostad, studentliv, möjligheter, kurser, praktik, tillgodoräknande, et cetera.
guest

referensböcker (termin 1 örebro )

Inlägg av guest »

Hej!
Jag undrar om ngn vet vilka är de referensböckerna som man bör ha för läkarstudier vid örebro universitet HT2012 (termin 1). Detta är då det står inget om det på kursplanen (se: http://lily.oru.se/studieinformation/Vi ... 2&sprak=sv )

Tack för er hjälp
Doctor_Doctor
Inlägg: 34
Blev medlem: 10 maj 2012, 09:48

Re: referensböcker (termin 1 örebro )

Inlägg av Doctor_Doctor »

guest skrev:Hej!
Jag undrar om ngn vet vilka är de referensböckerna som man bör ha för läkarstudier vid örebro universitet HT2012 (termin 1). Detta är då det står inget om det på kursplanen (se: http://lily.oru.se/studieinformation/Vi ... 2&sprak=sv )

Tack för er hjälp

Får hänvisa till svaren jag fick på läkarprogrammet Örebros FB-sida:

jag säger: ingen stress med litteratur! vi kommer ha (minst?) två bokmöten då vi tar med oss och presenterar utbudet, där ni T1or också får bläddra och ställa frågor.

e-böcker är högst illegala och varken pratas om eller nyttjas någonstans på programmet. *fingers crossed* ps. ta med en USB-hårddisk eller skaffa dropbox!


Väljer man att på egen hand förskansa sig illegala kopior av kurslitteratur till T1 främst i pdf-format är det fullt möjligt. Självklart inget jag uppviglar till, rykten säger dock att en del läkarstudenter inte behövt lägga ut en krona på kurslitteratur genom hela första terminen. Men det är förstås bara rykten, iiiiinget annat.

Chilla på't. Gå på bokträffarna under introveckorna. I synnerhet om du går den moderna vägen och inte behöver bekymra dig för andrahandsmarknaden!


Det är inte bråttom att skaffa litteratur inför T1 heller för man börjar med några introduktionsveckor. Man hinner gott och väl gå på bokträffarna innan man beställer och ändå få böckerna till det riktiga plgget börjar. När jag började var jag så nyfiken så jag kunde inte hålla mig från att köpa ett par böcker ändå. Om man vill så är mitt tips att köpa antingen Feneis anatomibok eller "människans fysiologi" de skadar inte att ha även om man sedan besämmer sig för att köpa andra böcker.

Människans fysiologi klarar du alla tentorna på T1. Köp sen andra böcker som du behöver senare efter intresse och budget.
Skriv svar