Sen ansökan om kursplats

Bostad, studentliv, möjligheter, kurser, praktik, tillgodoräknande, et cetera.
NeutronStar
Inlägg: 2
Blev medlem: 18 okt 2012, 17:57

Sen ansökan om kursplats

Inlägg av NeutronStar »

Har haft studieuppehåll i ett år och hade nu tänkt börja till hösten på Läkarprogrammet i Gbg T6. Problemet är att jag missat ansökan med 3 dagar och kommer troligtvis hamna i gruppen sen ansökan... Någon som har erfarenhet av hur sannolikt det är att man kommer in efter stuieuppehåll, särskilt om man ansökt sent?
Användarvisningsbild
Nils
driver läkarstudent.se
Inlägg: 4716
Blev medlem: 22 apr 2008, 23:52

Re: Sen ansökan om kursplats

Inlägg av Nils »

Det beror på konkurrensen...

Vill du veta mer definitivt om det är mödan lönt att lämna in en sen ansökan om återupptagna studier så måste du nog fråga studievägledaren / de beslutande. :)

Har de fått in många fler ansökningar än vad det finns platser så ser det mindre ljust ut, även om det förstås kan hända att några drar tillbaka sina ansökningar eller att någon studerande bestämmer sig för studieuppehåll relativt sent.
NeutronStar
Inlägg: 2
Blev medlem: 18 okt 2012, 17:57

Re: Sen ansökan om kursplats

Inlägg av NeutronStar »

Jo, har ringt runt massa men det är svårt att få tag på studievägledare, vilket ibland kan kännas lite underligt... Men har pratat med hon som håller i kursen till våren som jag ska börja i och hon trodde inte att det var några problem att lösa detta men att hon skulle ringa vägledarna imorgon och höra med dem. Så hoppas(!), kommer sitta på nålar hela dagen imorgon...

Det jag hoppas på är att man kan göra ett undantag eftersom det är så snart inpå och det har varit mycket i mitt liv runtomkring mig med dödsfall i familjen och mycket stressigt med tentor efter mig och så, så hoppas på att det kan räknas som förmildrande omständigheter... =/
Användarvisningsbild
Nils
driver läkarstudent.se
Inlägg: 4716
Blev medlem: 22 apr 2008, 23:52

Re: Sen ansökan om kursplats

Inlägg av Nils »

Jag ska hålla en tumme för dig! :)
Skriv svar