Snällare omräkningsskala i Norge!

Hur man blir antagen, hur man ansöker, antagningschanser, et cetera.
Rasmus

Re: Snällare omräkningsskala i Norge!

Inlägg av Rasmus »

Jag hade 19,60 men problemet är att jag har två kurser som ligger som utökat som jag bara gick igenom och fick G respektive VG i för att få meritpoäng. Syon lovade mig att det inte skulle kunna få några negativa konsekvenser att göra så... Men i Norge så räknas de med... Har skickat ett mail till antagning.se och beskrivit min situation och frågat om de går att på något sätt ta bort dessa betyg men inte fått svar ännu. Jag hade VG i samtliga engelskakurser och G i Tyska steg 4 (tyskan och Eng C låg som utökat) så är egentligen bara två olika ämnen jag behöver läsa upp så på det sättet har jag en ganska bra situation. :glad: Har lite funderingar på att gå på collage ett år i USA nästa år och då skulle man kunna fixa till engelskan på det sättet. :glad:
Jag kan i alla fall varmt rekommendera Oslo som stad! Bor där just nu och trivs riktigt bra! :glad:
Tyvärr har jag inte alls koll på vad som gäller för basår men skicka en fråga till samorndaopptak, de brukar svara inom en vecka. :glad:
OroligStudent

Re: Snällare omräkningsskala i Norge!

Inlägg av OroligStudent »

Fick du till slut något svar på hur det här med lider på utökat är? För har man de på utökad och de inte behövs i ansökningen så borde det ju inte spela roll. Man söker väl ändå in med samma betyg som man gör i Sverige(minus meritpoängrn).... :flinar:
jzus
Inlägg: 1
Blev medlem: 19 mar 2013, 02:32

Re: Snällare omräkningsskala i Norge!

Inlägg av jzus »

Ser att diagrammet sträcker sig till 20.0, det ska alltså inte räknas med meritpoäng på det svenska betyget?
Användarvisningsbild
Nils
driver läkarstudent.se
Inlägg: 4716
Blev medlem: 22 apr 2008, 23:52

Re: Snällare omräkningsskala i Norge!

Inlägg av Nils »

Svenska meritpoäng används inte i Norge. :)
(Norge använder egna meritpoäng, "realfagspoeng".)
Skriv svar