Reserv uppringningen

Diskussioner om antagning till svenska läkarprogram inför 2023 års vårtermin.
zadie

Re: Reserv uppringningen

Inlägg av zadie »

Hej! Någon som hört nåt från KI eller vet om de kommer ringa reserver?
fgoldkfp

Re: Reserv uppringningen

Inlägg av fgoldkfp »

Hej!

Någon som vet om de har börjat med reservantagning i Linköping/Örebro?

Hur stor är chansen för o komma in i BII om man har reservnummer i top 10?
Gäst

Re: Reserv uppringningen

Inlägg av Gäst »

Någon som vet om KI börjat ringa reserver än?
Snowie

Re: Reserv uppringningen

Inlägg av Snowie »

fgoldkfp skrev: 11 jan 2023, 09:56 Hej!

Någon som vet om de har börjat med reservantagning i Linköping/Örebro?

Hur stor är chansen för o komma in i BII om man har reservnummer i top 10?
De har börjat ta in någon i Linköping och Örebro, vad jag vet mest i hp-gruppen.

Hur många antas i din grupp? Är det över 30 i bii är det god chans topp 10. Är det typ 20 antagna totalt skulle jag säga att topp 5 är säkert kort.
Räkna med ungefär att 1/3 av de som sökte kommer försvinna. Så är det 30 antagna har du chans upp till 10 osv.
Eriknord

Re: Reserv uppringningen

Inlägg av Eriknord »

zadie skrev: 27 dec 2022, 09:26 Reserv 1 i BII på karolinska och antagen i Uppsala.

Någon som vet om det går att se hur stort överintaget är i respektive kvot eller kan förklara vad som avgör att de börjar ringa reserver? Just nu står det på antagning.se att 20 är antagna i BII kvoten (kommer lämna min plats i Uppsala om jag kommer in på KI som reserv).
Du bör fokusera på Uppsala om du har fått plats då KI förmodligen redan ringt idag om du hade kommit som reserv. Du är inne på Uppsala och bör komma igång med plugget nu och studentlivet istället för att vänta på KI 😂
Pelle

Re: Reserv uppringningen

Inlägg av Pelle »

Är det någon som blivit uppringd av KI via BI eller BII?
Gäst

Re: Reserv uppringningen

Inlägg av Gäst »

Pelle skrev: 12 jan 2023, 11:56 Är det någon som blivit uppringd av KI via BI eller BII?
Undrar också
Snow

Re: Reserv uppringningen

Inlägg av Snow »

Är det bara jag eller är det ovanligt trögt med uppringningen? Börjar få sån ångest
Agusttt
Inlägg: 13
Blev medlem: 01 dec 2022, 17:20

Re: Reserv uppringningen

Inlägg av Agusttt »

Håller med faktiskt, men vi få se om det händer något efter uppropet på måndag/:
Snowie

Re: Reserv uppringningen

Inlägg av Snowie »

Agusttt skrev: 19 jan 2023, 20:52 Håller med faktiskt, men vi få se om det händer något efter uppropet på måndag/:
Känner mig uppgiven då mitt reservnummer alla tidigare år skulle ha gjort att jag kom in...Reserv 10 AUI Umeå har jag och tidigare år såg det ut så här typ:

26
13
22
16
16
Låst