Reserver hösten 2022

Diskussioner om antagning till svenska läkarprogram inför 2022 års hösttermin.
Gäst

Re: Reserver hösten 2022

Inlägg av Gäst »

Gäst skrev: 08 aug 2022, 22:01 BI; från 66 till 54 väl?

Ja, tror det innebär det du skriver. Men det kan räcka med att en säger nej och att reserverna framför dig också säger nej. Söker själv i BI-kvoten så det var bra siffror att få. Synd att inte så många tackat nej i de andra grupperna för då ringer de väl in fler? Eller det kanske bara spelar roll för mig att folk tackar nej i just BI-kvoten?

Förresten vet nån vad överintaget är i Uppsala?
Igår ringde jag till UU så jag kanske kan svara på din fråga. Fick höra att den 15 är sista dagen att registrera sig på den första kursen, dvs alla som ej registrerat sig då stryks. Som det såg ut då hade 135 (lite osäker och kan möjligtvis vara 130 också) antagits totalt varav det finns 120 platser. Av dessa hade 121 redan registrerat sig på kursen. Frågade också hur många som antagits i kvotgruppen BII de senaste åren efter urval 2 och fick då höra 0, 2, 2, 6, 2 eller något i stil med detta. Där den enda terminen då det antogs fler än 4 var en vårtermin :(
BorninGbg

Re: Reserver hösten 2022

Inlägg av BorninGbg »

Gäst skrev: 11 aug 2022, 10:41 Igår ringde jag till UU så jag kanske kan svara på din fråga. Fick höra att den 15 är sista dagen att registrera sig på den första kursen, dvs alla som ej registrerat sig då stryks. Som det såg ut då hade 135 (lite osäker och kan möjligtvis vara 130 också) antagits totalt varav det finns 120 platser. Av dessa hade 121 redan registrerat sig på kursen. Frågade också hur många som antagits i kvotgruppen BII de senaste åren efter urval 2 och fick då höra 0, 2, 2, 6, 2 eller något i stil med detta. Där den enda terminen då det antogs fler än 4 var en vårtermin :(
Hej det var jag som skrev som gäst.

Ringde också dem men i tisdags och då hade 107st registrerat sig till första kursen. Jag kan se att 13 i BI-kvoten lämnat återbud och 1 i HP. Det är alltså minst 14st som lämnat återbud via antagning.se. 135 antogs efter andra urvalet. 135-14=121. Och du säger att 121 har registrerat sig igår, det borde betyda att det inte kommer några fler avhopp? Är du säker på att det siffran 121, verkar osannolikt att det på en dag gått från 107 till 121 anmälda till första kursen.

Mvh
potatisklyfta93

Re: Reserver hösten 2022

Inlägg av potatisklyfta93 »

Reserven skrev: 09 aug 2022, 10:24 Hej, Jag ligger på reservplats 13 i HP kvoten efter urval 2 på umu och känner mig väldig ovetande.

Tror ni att det finns någon chans att jag kommer in eller är det kört?
En chans finns det, men det är svårt att bedöma hur stor den är. Förra hösten antogs 10 reserver i HP gruppen på Umu. Dock så säger det ju ingenting om hur många som kommer att antas i år. Jag vet iaf att just nu står reserv 4 på tur i HP gruppen.
Mastig

Re: Reserver hösten 2022

Inlägg av Mastig »

Som antagen till Uppsala, kan jag meddela att 108 personer står registrerade via Uppsala universitets lärplatform "Studium". Vill dock tillägga att det kan vara fler som fnins registrerade, men som ännu inte dykt upp på hemsidan - det sk tydligen finnas en fördröjning på någon dag.
BorninGbg

Re: Reserver hösten 2022

Inlägg av BorninGbg »

Mastig skrev: 11 aug 2022, 16:25 Som antagen till Uppsala, kan jag meddela att 108 personer står registrerade via Uppsala universitets lärplatform "Studium". Vill dock tillägga att det kan vara fler som fnins registrerade, men som ännu inte dykt upp på hemsidan - det sk tydligen finnas en fördröjning på någon dag.
King är du Mastig!

Uppdatera gärna hur det ser ut efter den 15e. Tack på förhand.

Jag hoppas verkligen jag blir uppringd, är sugen på att börja. Är reserv 12e reserv BI.
Gäst

Re: Reserver hösten 2022

Inlägg av Gäst »

BorninGbg skrev: 11 aug 2022, 11:32 Hej det var jag som skrev som gäst.

Ringde också dem men i tisdags och då hade 107st registrerat sig till första kursen. Jag kan se att 13 i BI-kvoten lämnat återbud och 1 i HP. Det är alltså minst 14st som lämnat återbud via antagning.se. 135 antogs efter andra urvalet. 135-14=121. Och du säger att 121 har registrerat sig igår, det borde betyda att det inte kommer några fler avhopp? Är du säker på att det siffran 121, verkar osannolikt att det på en dag gått från 107 till 121 anmälda till första kursen.

Mvh
Hej, jag har också tidigare skrivit som gäst. Som du säger låter det väldigt osannolikt att det inte skulle bli några fler avhopp och att hela 14 skulle ha anmält sig på en dag men jag är nästan helt säker på detta iom att hon jag pratade med nämnde att det alltså var ”fullt”. Kan såklart ha missuppfattat något men är relativt säker på vad jag hörde. Planerar att ringa igen 15 aug så vi får höra mer då.
BorninGbg

Re: Reserver hösten 2022

Inlägg av BorninGbg »

Gäst skrev: 11 aug 2022, 21:22 Hej, jag har också tidigare skrivit som gäst. Som du säger låter det väldigt osannolikt att det inte skulle bli några fler avhopp och att hela 14 skulle ha anmält sig på en dag men jag är nästan helt säker på detta iom att hon jag pratade med nämnde att det alltså var ”fullt”. Kan såklart ha missuppfattat något men är relativt säker på vad jag hörde. Planerar att ringa igen 15 aug så vi får höra mer då.
Aa ok. Spännande att se hur många de ringer upp, om några alls.

Är du också reserv till Uppsala? Vilken plats och kvot? Jag har reservplats 12 och 22,14 i merit och undrar om reservplaceringen för folk med samma merit(om det finns några) avgörs av lottning eller HP-resultat.
Jannelito

Re: Reserver hösten 2022

Inlägg av Jannelito »

Hur får man 22.14 i betyg? Hade du B i fysik eller religion?
BorninGbg

Re: Reserver hösten 2022

Inlägg av BorninGbg »

Jannelito skrev: 12 aug 2022, 20:14 Hur får man 22.14 i betyg? Hade du B i fysik eller religion?
? Svaret finns i det du skriver :glad:

Jag hade B i religion.

Förresten, de senaste tre dagarna har det inte rört sig något bland antalet antagna varken i Lund, Uppsala eller Stockholm. Känns konstigt när det gjort det nästan varje dag tidigare.
elsbra

Re: Reserver hösten 2022

Inlägg av elsbra »

BorninGbg skrev: 11 aug 2022, 21:58 Aa ok. Spännande att se hur många de ringer upp, om några alls.

Är du också reserv till Uppsala? Vilken plats och kvot? Jag har reservplats 12 och 22,14 i merit och undrar om reservplaceringen för folk med samma merit(om det finns några) avgörs av lottning eller HP-resultat.
Yes! Tror jag skrivit det tidigare här under gäst men är reserv 4 i BII med 22,19 och reserv 14 i HP med 1,7. Vilken kvot är du i?
Låst