Reservantagning/uppringning efter urval 2 HT2021

Diskussioner om antagning till svenska läkarprogram inför 2021 års hösttermin.
GASTEEEEN

Re: Reservantagning/uppringning efter urval 2 HT2021

Inlägg av GASTEEEEN »

Gäst skrev: 15 aug 2021, 21:11 Är reserv nummer 22 efter första urval Umeå
Är reserv nummer 6 efter andra urval Umeå

HP: 1.65

Tror ni att jag kommer in?
//Katja Leijonmarck
Det tror jag nog, men du kan komma och behöva vänta tills efter uppropet. Brukar vara ett tiotal pers som inte kommer varpå de ringer in nya :)
Lov

Re: Reservantagning/uppringning efter urval 2 HT2021

Inlägg av Lov »

Jag kan se att antalet antagna i AUI-kvoten har gått från 28 till 29 och nu 30, så reservuppringningen i Umeå verkar vara igång!
Guest

Re: Reservantagning/uppringning efter urval 2 HT2021

Inlägg av Guest »

Reservplats 7 efter andra urvalet på Göteborg universitet i BI gruppen, är det någon som vet hur många reserver som blev antagna förra året? Och hur skulle ni uppskatta mina chanser att komma in?
Lov

Re: Reservantagning/uppringning efter urval 2 HT2021

Inlägg av Lov »

För den nyfikne så har reserv 7 hittills fått plats i Umeås AU1-kvot enligt studievägledaren! 🙂
Gäst

Re: Reservantagning/uppringning efter urval 2 HT2021

Inlägg av Gäst »

Lov skrev: 20 aug 2021, 12:45 För den nyfikne så har reserv 7 hittills fått plats i Umeås AU1-kvot enligt studievägledaren! 🙂
Vet du om de andra lärosätena också har börjat med reservantagningen, har nämligen inte hört något...
Surri

Re: Reservantagning/uppringning efter urval 2 HT2021

Inlägg av Surri »

Hp-kvoten 1.65
Reserv 5 Umeå universitet efter Urval 2.

Blev så himla glad när jag blev uppringd i veckan. Tackade såklart ja! :ler:
Lov

Re: Reservantagning/uppringning efter urval 2 HT2021

Inlägg av Lov »

Gäst skrev: 20 aug 2021, 19:22 Vet du om de andra lärosätena också har börjat med reservantagningen, har nämligen inte hört något...
Nja, jag har kikat lite på antal antagna på antagning.se för att se om det har flyttats i kvoterna, men det ser ganska dött ut än så länge faktiskt. Jag har inte heller hört något. Örebro har ju flyttat fram starten på deras reservantagning till den 26:e, så det kanske har skett förvåningsvärt få avhopp hittills? Vissa universitet har väl upprop nu nästa vecka, då kanske det händer lite mer förhoppningsvis.
Gäst

Re: Reservantagning/uppringning efter urval 2 HT2021

Inlägg av Gäst »

Lov skrev: 21 aug 2021, 13:01 Nja, jag har kikat lite på antal antagna på antagning.se för att se om det har flyttats i kvoterna, men det ser ganska dött ut än så länge faktiskt. Jag har inte heller hört något. Örebro har ju flyttat fram starten på deras reservantagning till den 26:e, så det kanske har skett förvåningsvärt få avhopp hittills? Vissa universitet har väl upprop nu nästa vecka, då kanske det händer lite mer förhoppningsvis.
Såg också på antagningen att det hade flyttats lite på BI gruppen i Göteborg från 40 till 38, har kollat nu och nu ligger det på 39 antagna. Betyder det att reserver har tillkallats, eller?
Hejsan

Re: Reservantagning/uppringning efter urval 2 HT2021

Inlägg av Hejsan »

Surri skrev: 21 aug 2021, 12:52 Hp-kvoten 1.65
Reserv 5 Umeå universitet efter Urval 2.

Blev så himla glad när jag blev uppringd i veckan. Tackade såklart ja! :ler:
Grattis!!! :glad: Har du fixat med boende eller du kanske redan bor i Umeå?
Surri

Re: Reservantagning/uppringning efter urval 2 HT2021

Inlägg av Surri »

Hejsan skrev: 21 aug 2021, 14:53

Grattis!!! :glad: Har du fixat med boende eller du kanske redan bor i Umeå?

Tack! :D
Jag är från Stockholm. Håller för tillfället på att städa ur lägenheten så att den är uthyrningsbar. Jag har inte fått boende i Umeå än. Har du några tips? Har mailat lite runt lite till de som lagt ut en annons, men inget riktigt napp än. :)
Låst