Reserv 1 BIEX Karolinska - överintag

Diskussioner om antagning till svenska läkarprogram inför 2017 års vårtermin.
Reserv1BIEXKI123

Reserv 1 BIEX Karolinska - överintag

Inlägg av Reserv1BIEXKI123 »

Hej! :glad:

Någon som kan spekulera kring mina chanser att komma in med reservplats 1, BIEX-gruppen, Karolinska?

Har Karolinska alltid gjort överintag eller är det något nytt? Hur har chanserna varit för reserv nr.1 tidigare terminer då det även skett ett överintag/var kan jag hitta denna statistik?

Någon som har koll på hur många fler ett överintag brukar vara? Jag har för mig att "antalet sökande som blivit antagna i den här urvalsgruppen" gick ner från 40 något till 31, alltså med minst 9 platser. Jag hade reservplats 8 efter första beskedet, så 7 reserver har alltså blivit antagna.

Tack! :glad:
Guest

Reserv 1 BIEX Karolinska - överintag

Inlägg av Guest »

Ligger ett svar under trådnamnet "överintag Lund" som besvarar din fråga bitvis iallafall.

Lycka till och hoppas de går vägen för dig! :)
Guest

Reserv 1 BIEX Karolinska - överintag

Inlägg av Guest »

Har funnits terminer där endast 25, 24, 16 blivit antagna i BIEX-gruppen... :velig: :nej:
kollen

Reserv 1 BIEX Karolinska - överintag

Inlägg av kollen »

Biex kvoten är i förhållande till antalet ansökningar och eftersom Biex bara funnits 3 år så är det svårt att se historiskt då kvoten har vuxit varje år. Du har nog en bra chans att komma in som reserv till slut även om det inte är 100% säkert.
Guest

Reserv 1 BIEX Karolinska - överintag

Inlägg av Guest »

Tack för alla svar. Ja det är svårt att säga, reserv 1 blev inte antagen förra året. Jag får helt enkelt hålla alla tummar och tår! :skrattar:
kollen

Reserv 1 BIEX Karolinska - överintag

Inlägg av kollen »

Det är märkligt om det inte blir reservintag nu i BIEX KI. Utav 32 antagna i U2 kvarstår nu bara 24 stycken i BIEX kvoten! Det kan ju inte vara så att i en av de mest åtråvärda utbildningarna i landet tilldelas bara 24 platser till nya betyg utav ca 160 antagna. Inte undra på att det är svårt att säga att satsa på skolan lönar sig!
Lallare

Reserv 1 BIEX Karolinska - överintag

Inlägg av Lallare »

Var kan man se de siffrorna?
kollen

Reserv 1 BIEX Karolinska - överintag

Inlägg av kollen »

På "mina sidor" antagning.se. Men då måste du har sökt där och står kvar!
Låst