Hur fungerar kliniska placeringar?

Bostad, studentliv, möjligheter, kurser, praktik, tillgodoräknande, et cetera.
carter951

Hur fungerar kliniska placeringar?

Inlägg av carter951 »

Hej! jag skall snart börja plugga T5 om en termin o jag undrar ifall man blir kliniskt placerad i bollnäs, hur e det då med teorikunskaperna gäller det att man läser själv eller får man det som vanligt i form av föreläsningar som i tidigare kurser??

mvh
carter
visitor

klinikska placeringar

Inlägg av visitor »

Hej!
Du kommer få lite information om det där under T4. En del obligatoriska föreläsningar kommer fortfarande ske i Uppsala. Annars är de kliniska placeringarna mer som ett jobb där du deltar på avdelningen för att få erfarenhet och rutin samtidigt som du läser på själv för att hänga med och hålla dig uppdaterad.
Anto Annika Perttula
Inlägg: 6
Blev medlem: 27 apr 2015, 13:06

Kliniska placeringar

Inlägg av Anto Annika Perttula »

Hej alla som läser på UU. Jag som blivande student (om ett år) funderar också på Uppsalas kliniska placeringar. Så här står det ju i programinfon: "Vissa inslag, främst under termin 5–11, sker vid andra vårdcentraler och sjukhus i bland annat Eskilstuna, Falun, Avesta, Gävle, Västerås, Hudiksvall, Enköping, Köping, Visby eller Nyköping. Vid regionplacering får du gratis boende och resa." (från http://www.uu.se/digitalAssets/358/358586_3document.pdf)

Kan en på något sätt påverka sin placering eller är det bara att leva med det beslutet som någon annan fattar? Hur har ni som har sambo i Uppsala/Stockholm överlevt dessa?
Misstrrss

Kliniska placeringar

Inlägg av Misstrrss »

Någon som kan svara på hur det ser ut under de kliniska placeringarna? Är man borta i månader i streck eller hur ser det ut?
Skriv svar