Pendla till Linköping?

Bostad, studentliv, möjligheter, kurser, praktik, tillgodoräknande, et cetera.
AMB
Inlägg: 125
Blev medlem: 24 nov 2012, 17:23

Re: Pendlare till Linköping

Inlägg av AMB »

Jag åker från Hässleholm.. tåg då.... samma här försöker vara där så lite som möjligt. så upplägget m dessa basgruppsträffar är inte riktigt min önskan... men vad gör man, glad jag kommit in :) hoppas att man kan få ersätta enstaka gruppträffar men någon uppgift när det kör ihop sig... någon som vet hur höga kraven är på närvaron???
Helena

Re: Pendlare till Linköping

Inlägg av Helena »

Närvarokraven är höga, är man borta en gång får man en uppgift av gruppledaren, är man borta två gånger är det terminsansvarig som ska ta ställning till vilken uppgift man får och om man i en samlad bedömning klarar terminen tror jag mig ha läst. Så det gäller att tågen går i tid!
Magnus A
Inlägg: 20
Blev medlem: 15 apr 2012, 20:39

Re: Pendlare till Linköping

Inlägg av Magnus A »

Undrar om närvaron måste vara fysisk vid varje tillfälle. I mitt jobb så har vi mycket telefonkonferenser och videokonferenser varvat med att vi träffas när det behövs, det borde väl fungera även för basgruppsträffar? :konfys:
Lige onödigt att åka 25 mil enkel resa för ett par timmars möte som borde gå att göra via telefon eller t ex Lync.

Kanske kunde man sätta ihop en "distansbasgrupp" som inte alltid har fysisk närvaro... :lurig:
AMB
Inlägg: 125
Blev medlem: 24 nov 2012, 17:23

Re: Pendlare till Linköping

Inlägg av AMB »

Magnus A Låter som en utmärkt ide´! Ta upp de med universitetet vore kul att få höra deras åsikt ! :)
Anonym

Re: Pendlare till Linköping

Inlägg av Anonym »

Pendla till Linköping från Hässleholm under 5,5 års läkarstudier...?
AMB
Inlägg: 125
Blev medlem: 24 nov 2012, 17:23

Re: Pendlare till Linköping

Inlägg av AMB »

räknar inte med att bli kvar där hela tiden ;)
Helena

Pendlare till Linköping

Inlägg av Helena »

Hejsan igen!

Hur har det gått, någon som sökt in till vt 15?
Fratercul

Pendlare till Linköping

Inlägg av Fratercul »

Tänkte pendla stockholm- linköping. Sj snabbtåg på morgonen så det tar nog ca 2 timmar att komma fram till universitetet
selvira
Inlägg: 18
Blev medlem: 15 dec 2012, 21:51

Pendlare till Linköping

Inlägg av selvira »

Jag söker till VT-15 med goda chanser att komma in. Bor i Malmö och funderar på att pendla (3h med sj) vet ej om detta är rimligt dock. Ngn som vet möjligheterna att byta till Lund vid senare tillfälle?
Ducimus
Inlägg: 5
Blev medlem: 11 aug 2014, 18:14

Pendlare till Linköping

Inlägg av Ducimus »

Jag pendlade från sth till Linköping i två veckor och rekommenderar inte pendling. Finns alltid möjlighet att hitta lya via blocket. Btw, har du sökt till Lund (selvira)?
Skriv svar