Missade PIL-provet som var i oktober

PIL vid KI, AU vid UmU, tidigare arbetserfarenhet, tidigare doktorering, et cetera.
Mejker

Missade PIL-provet som var i oktober

Inlägg av Mejker »

Hej

Jag anmälde mig till PIL-provet som hölls den 14:e oktober (vill jag minnas) men uteblev tyvärr. Till en början så vart jag väldigt besviken men tänkte att skulle ta och skriva det nästa år istället och då försöka komma in vid höstterminens start. På senaste tiden har jag dock grubblat lite och jag har därför en kort fråga: Är det möjligt att man blir svartlistad från framtida PIL-provskrivningar för att man inte närvarat på tidigare PIL-prov? Om sådant är fallet, tror ni att det skulle vara lönt att skicka ett mejl någonstans för att försöka förklara min situation?

Är väldigt orolig, blir väldigt tacksam för svar!
Tack på förhand
Gäst

Missade PIL-provet som var i oktober

Inlägg av Gäst »

Varför skulle de svartlista folk?
Svaret på din fråga är nej.
guest

Missade PIL-provet som var i oktober

Inlägg av guest »

Antagning till högskola och universitet är myndighetsutövande verksamhet. Dvs mycket starkt reglerat. Det finns i princip ingen möjlighet för universitet att "svartlista" någon från antagning eller ansökningar, än mindre på grunden av att man inte dök upp till en tidigare ansökan.

Om du ändå tvekar på riktigheten i detta, ring antagningsgruppen på KI och fråga anonymt om du vill (uppge inte namn). Fråga om man hypotetiskt sett skulle bli "svartlistad" från framtida PIL om man inte dök upp vid ett tidigare tillfälle, de kommer svara samma sak som jag (eller något i stil med "nej, det blir man inte, men det vore ju ett slöseri på tid och resurser så man bör komma om man kan" typ).
Skriv svar