Antagning AU1

PIL vid KI, AU vid UmU, tidigare arbetserfarenhet, tidigare doktorering, et cetera.
Annamaria

Antagning AU1

Inlägg av Annamaria »

Hej! Jag har en fråga ang det alternativa urvalet AUI i Umeå. Jag loggade in på antagning.se och såg att de urvalsgrupper som jag konkurrerar i just nu är hp och betyg, inte AUI. Jag undrar därför om den gruppen tillkommer senare då de hunnit räkna ut meritvärdena och ifall mitt värde är tillräckligt högt? Hur fungerar det?
Användarvisningsbild
Nils
driver läkarstudent.se
Inlägg: 4717
Blev medlem: 22 apr 2008, 23:52

Antagning AU1

Inlägg av Nils »

På deras hemsida låter det som att det bara är AU2 och AU3 som kräver särskild ansökan, inte AU1.
http://www.medfak.umu.se/utbildning/pro ... MYL%C3%84K
Annamaria

Antagning AU1

Inlägg av Annamaria »

Ja så har jag förstått det också, jag undrar bara eftersom just nu syns det inte att jag söker i den urvalsgruppen på antagning.se, men det kanske ska vara så? Att när de 500 med bäst meritvärde har värderats så syns den urvalsgruppen också? Eller?
007

Antagning AU1

Inlägg av 007 »

Jag har ingen erfarenhet av AU1-kvoten, men jag tänker att eftersom även kompletterade betyg räknas med och man kan komplettera t o m 1 december så borde meritvärdet i AU1 dyka upp någon gång efter det... :glad:
Guest

Antagning AU1

Inlägg av Guest »

Jag vill minnas att meritvärdet för AU1 under förra antagningen dök upp någon gång veckan innan urvalet. Räkna med ungefär samma tidpunkt nu i höst då de först måste få in resultaten från höstens högskoleprov i systemet.
Johanna

Antagning AU1

Inlägg av Johanna »

Jag har mailat Umeå universitet och det stämmer att den urvalsgruppen tillkommer senare efter betygskompletteringar och sådant har räknats in, strax innan urval 1! :glad:
Skriv svar