Andel antagna med visst HP-resultat

Förberedelser, normeringsgränser, poängfördelning, et cetera.
Gäst

Andel antagna med visst HP-resultat

Inlägg av Gäst »

Hej, jag kikade lite på fliken antagning via högskoleprov här på sidan som presenterade massvis av bra info. Uppskattade framförallt tabellerna som visade andelen av sökande med ett specifikt HP-resultat som antogs en särskild termin. Jag undrar dock om vart man kan hitta sådan statistik för terminerna efter VT21? Såg ingenting efter vårterminen 21 nämligen, men är nyfiken på hur det varit de senaste terminerna (ex. hur många som antogs till KI med 1.7 HT22).
Kallebrogen
Inlägg: 19
Blev medlem: 13 jan 2021, 06:40

Re: Andel antagna med visst HP-resultat

Inlägg av Kallebrogen »

Gäst skrev: 29 okt 2022, 13:44 Hej, jag kikade lite på fliken antagning via högskoleprov här på sidan som presenterade massvis av bra info. Uppskattade framförallt tabellerna som visade andelen av sökande med ett specifikt HP-resultat som antogs en särskild termin. Jag undrar dock om vart man kan hitta sådan statistik för terminerna efter VT21? Såg ingenting efter vårterminen 21 nämligen, men är nyfiken på hur det varit de senaste terminerna (ex. hur många som antogs till KI med 1.7 HT22).
UHR för officiell statistik på https://www.uhr.se/statistik :)
Användarvisningsbild
Nils
driver läkarstudent.se
Inlägg: 4717
Blev medlem: 22 apr 2008, 23:52

Re: Andel antagna med visst HP-resultat

Inlägg av Nils »

Statistiken här på läkarstudent.se har nu utökats med urval 1 och 2 till och med vårterminen 2024.
Skriv svar