Kompletteringsadress

Meritpoäng, kompletteringar, utländska betyg, folkhögskola, et cetera.
Bernardo
Inlägg: 116
Blev medlem: 08 maj 2008, 20:03

Kompletteringsadress

Inlägg av Bernardo »

Kompletteringar - Jag skickade mina behörighetsbetyg som jag läst den här terminen till:

VHS
Antagningen
833 82 Strömsund


Är det rätt adress ? På studera.nu står det enbart

Antagningen
833 82 Strömsund
Användarvisningsbild
Nils
driver läkarstudent.se
Inlägg: 4717
Blev medlem: 22 apr 2008, 23:52

Re: Kompletteringsadress

Inlägg av Nils »

Båda borde gå bra, fast "VHS" kan kanske leda till att det kommer rätt snabbare.
Bernardo
Inlägg: 116
Blev medlem: 08 maj 2008, 20:03

Re: Kompletteringsadress

Inlägg av Bernardo »

Jag är så nojig över kompletteringen. Tänk om det inte kommer fram ordentligt. Har övervägt att åka upp med pappret och personligen lägga det på lådan. :cry:
Sia
Inlägg: 16
Blev medlem: 06 maj 2008, 21:38

Re: Kompletteringsadress

Inlägg av Sia »

Vill du vara på den helt säkra sidan så kan du skicka iväg ditt brev som ett rekommenderat brev (kostar dock en hel del). Då har Posten koll på att mottagaren verkligen får tag på brevet.

Ska försöka få tag på folk som kan vidimera mina betygskopior idag och skicka iväg imorrn (både VHS + Danmark)... Behöver man vidimerade kopior eller räcker det med en vanlig till VHS/studera, tror ni?
zook
Inlägg: 4
Blev medlem: 13 maj 2008, 18:22

Re: Kompletteringsadress

Inlägg av zook »

jag tror att VHS vill ha vidimerade kopior (rektorns sign.).. det räcker således inte med en kopia på originalet..
Bernardo
Inlägg: 116
Blev medlem: 08 maj 2008, 20:03

Re: Kompletteringsadress

Inlägg av Bernardo »

Jag har snackat med dem så jag vet hur det är:


1 ) De vill INTE ha orignal. Du ska skicka kopia på orginalbetyget.

2 ) Denna kopia ska vara vidimerad av minst EN person som du känner. I vidimerandet ingår namnförtydligande, telefonnummer och signatur.

3) Adressen är:

Antagningen
833 82 Strömsund

4) Det tar ca en vecka från det att komplettering anlänt tills dess den är införd. VHS "stänger" postlådan torsdagen den 19:e juni.
Sia
Inlägg: 16
Blev medlem: 06 maj 2008, 21:38

Re: Kompletteringsadress

Inlägg av Sia »

Tack så mycket, Bernardo :D

Då ska jag prata med min vidimeringsperson så att allt kommer med.
Bernardo
Inlägg: 116
Blev medlem: 08 maj 2008, 20:03

Re: Kompletteringsadress

Inlägg av Bernardo »

Ja, var säker på att det är någon du kan lita på. Antagningsenheten gör stickkontroller där de ringer upp vidimerings-vittnet. Denne ska då kunna garantera kopians äkthet per telefon. Helt idiotiskt men så är det tydligen. Att sköta det elektroniskt känns som ett hett tips.
Skriv svar