Läsa upp betyg gy11?

Meritpoäng, kompletteringar, utländska betyg, folkhögskola, et cetera.
Gäst

Läsa upp betyg gy11?

Inlägg av Gäst »

Hej!
Jag står som reserv just nu, och om jag inte blir uppringd funderar jag på att läsa upp några betyg från gymnasiet, (tillhör nu BIEX kvoten).
Min fråga är vilken urvalsgrupp jag kommer tillhöra om jag läser upp mina betyg?
Väldigt tacksam för svar, har googlat runt en massa men hittar inget & blir bara förvirrad... Haha
Gäst

Läsa upp betyg gy11?

Inlägg av Gäst »

Om du läser upp betygen hamnar du i urvalsgruppen BII med de nya betygen. I den urvalsgruppen är det i princip 22,5 som gäller för att ha en chans.
Gäst

Läsa upp betyg gy11?

Inlägg av Gäst »

Okej... Så det finns ingen "BIIEX"?
Känns lite orättvist att vår betyg jämförs med de från gamla systemet..
Emmi

Läsa upp betyg gy11?

Inlägg av Emmi »

Okej... Så det finns ingen "BIIEX"?
Känns lite orättvist att vår betyg jämförs med de från gamla systemet..
Mitt tips till dig läs inte upp ditt betyg, för att din chans att komma in i Sverige minskar :nej: :ledsen: :tummener:
Jag har läst om det. :olycklig:

studera utomlands!!!!!! :ja: :skraj:

Hälsningar Emmi :flinar:
Emmi

Läsa upp betyg gy11?

Inlägg av Emmi »

Hej!
Jag står som reserv just nu, och om jag inte blir uppringd funderar jag på att läsa upp några betyg från gymnasiet, (tillhör nu BIEX kvoten).
Min fråga är vilken urvalsgrupp jag kommer tillhöra om jag läser upp mina betyg?
Väldigt tacksam för svar, har googlat runt en massa men hittar inget & blir bara förvirrad... Haha
LÄS INTE UPP DITT BETYG!!!!!!!!!!! :nej:
Användarvisningsbild
Nils
driver läkarstudent.se
Inlägg: 4716
Blev medlem: 22 apr 2008, 23:52

Läsa upp betyg gy11?

Inlägg av Nils »

Emmi, att man kompletterar sina betyg gör bara så att man blir behörig i BII-kvoten OCKSÅ - man tappar inte den behörighet man redan har i BI eller BIEX och när man ansöker så gör man det i båda kvoterna. :)
Gäst

Läsa upp betyg gy11?

Inlägg av Gäst »

Det sista du ska göra är att studera utomlands. Usch! Satsa på HP! Och ja, komplettera upp betyg om du har tid! Känner några som plugga upp betyg i 1-2 år och kom sedan in på KI!!!!
Gäst

Läsa upp betyg gy11?

Inlägg av Gäst »

Varför ska man inte läsa utomlands?
Funderar på typ Danmark isåfall... Är det inte bra där?
Emmi

Läsa upp betyg gy11?

Inlägg av Emmi »

Varför ska man inte läsa utomlands?
Funderar på typ Danmark isåfall... Är det inte bra där?
Om du funderar på att plugga i Danmark, så detta är ett bra val. Om du vill bli antagen så måste du antingen hamna i kvot 1 eller kvot 2. kvot1, där vill man ha ungefär 19,... och i kvot 2 vill de ha 14,.... om du har en arbetserfarenhet. Du måste kontakta det universitet du är intresserad av :glad:

Jag funderar också på att plugga utomlands. :flinar:

hälsningar/ Emmi
Gäst

Läsa upp betyg gy11?

Inlägg av Gäst »

Okej tack emmi :glad:
Skriv svar