Antagning

Antagningsvägar, ansökningsprocessen, tillgodoräknande, studentbostad, et cetera.
Tuttifrutti

Antagning

Inlägg av Tuttifrutti »

Går just nu sista året på naturvetenskapsprogrammet och vill så klart plugga till läkare efter studenter. Troligen kommer mitt snitt hamna runt 21.0-21.1. Hur sannolikt är det att jag kommer in? Tror ej att jag har så höga chanser men hoppas iaf på reserv. Men vilken reserv tror ni jag hamnar på? Vill helst gå i göteborg. Har även gjort hp och har fått 1.55 men ska göra nästa termin igen för att förhoppningsvis höja mig. Men har hört att även om man har tillräckligt, alltså 1.7 så kan man fortfarande bli reserv. Sorry för långt inlägg
Gast

Antagning

Inlägg av Gast »

Du kommer in på våren i Umeå, Örebro i U1 kanske även Linköping annars U2. GBG i U2 alt som reserv men för höstintaget blir det svårt att komma in.
Tuttifrutti

Antagning

Inlägg av Tuttifrutti »

Men tror du jag kommer få ett högt reservnummer gbg? Vet någon hur många reserver de ringer in? Hur mycket lägre än det snitt som krävs kan man ha och fortfarande komma in?
Gast

Antagning

Inlägg av Gast »

Max Ca 0,15- 0,20 efter U2. VT18 var nog sista reserv GU på ca 20,85 som kom in.
Tuttifrutti

Antagning

Inlägg av Tuttifrutti »

Hur kan du veta att intagningen kommer bli svårare för hösten? Vad tror du i så fall att det hamnar på i GU? Har så många frågor, blir galen av att inte veta :tokig: vill helst slippa gå på komvux men tyvärr ser det ut som att det är den enda lösningen såvida jag inte lyckas sätta hp nästa termin
Gast

Antagning

Inlägg av Gast »

Se tidigare antagningar o jämför mellan HT o VT. Fler sökande efter sommaren och många som börjar utbildningen direkt efter gymnasiet alternativt haft ett sabbatsår.
Gast

Antagning

Inlägg av Gast »

Vad har ni för spekulationer inför antagningen ht20? (Med tanke på att i år ökade antagningspoängen och att ht21 införs sexåriga utbildningen)
Gast

Antagning

Inlägg av Gast »

Samma som HT19 eller något högre. Tror inte ändring till 6 år 21 påverkar så mycket!
Gast

Antagning

Inlägg av Gast »

Kan man få veta vad du syftar på?
Gast

Antagning

Inlägg av Gast »

Intagningspoängen tänker jag på om det är frågan.
Skriv svar