Jämförelse av Lunds universitet och Uppsala universitet

Rankingar, möjligheter, studentliv, et cetera.
Emmie

Lund eller Uppsala

Inlägg av Emmie »

Hej!

Jag hade också velat veta lite mer om Lund och Uppsala! Finns det någon som vet?
Julie
Inlägg: 13
Blev medlem: 13 jul 2016, 23:43

Lund vs Uppsala

Inlägg av Julie »

Jag vet inte vilket läkarprogram som är bäst, Lunds eller Uppsalas. Jag har blivit antagen till Lunds men jag står också som reserv (nr. 15) vid Uppsalas. Vet ej om jag ska tacka ja till Uppsalas. Finns det någon som kan jämföra eller tipsa ? Vilket universitet är mest känt utomlands ? Tack på förhand.
Julie
Inlägg: 13
Blev medlem: 13 jul 2016, 23:43

Lund vs Uppsala

Inlägg av Julie »

Jag har blivit antagen till Lund och står som reserv (nr. 15) vid Uppsala (urval BII) . Vet ej om jag ska tacka ja till Uppsala. Finns det någon som kan jämföra mella de två universiteten eller tipsa ? Vilket universitet är mest känt utomland ? Jag är så förvirrad. Hjälp mig bestämma !!
Användarvisningsbild
Nils
driver läkarstudent.se
Inlägg: 4717
Blev medlem: 22 apr 2008, 23:52

Jämförelse av Lunds universitet och Uppsala universitet

Inlägg av Nils »

@ Julie:
Om du inte har ett särskilt intresseområde, där det ena universitetet är starkare än det andra, kan du nog gå på vilket som känns bäst i övrigt för dig. Den eventuella skillnaden utomlands är inte tillräckligt stor för att vara viktigare än att du studerar där du trivs bäst (särskilt som trivsel och välmående är viktigt om du funderar på att göra extrasaker för att meritera dig inför utlandsarbete - välmående är mycket viktigt för att orka vara högpresterande).
Julie
Inlägg: 13
Blev medlem: 13 jul 2016, 23:43

Jämförelse av Lunds universitet och Uppsala universitet

Inlägg av Julie »

Tack så mycket för svaret ! @nils
Skriv svar