Reservuppringning

Diskussioner om antagning till svenska läkarprogram inför 2025 års vårtermin.
nyf

Reservuppringning

Inlägg av nyf »

Hej, ville skapa tråd för att veta om någon har blivit uppringd än :pinsamt:
nyf

Re: Reservuppringning

Inlägg av nyf »

Är reserv nummer 4, undrar om jag har chans att bli uppringd.
zzzpi

Inlägg av zzzpi »

Spännande! Jag är antagen i Örebro men reserv 7 i Göteborg, håller tummarna. Vart står du som reserv?
Användarvisningsbild
Thomas80

Inlägg av Thomas80 »

nyf skrev: 28 dec 2024, 19:54 Hej, ville skapa tråd för att veta om någon har blivit uppringd än :pinsamt:
Jag kollade med Linköping. De sa att reservuppringningen pågår mellan vecka 2-5.
Lili

Inlägg av Lili »

Hej! Är det någon som blivit uppringd från Liu ännu? Har reservplats 4 i BI och hoppas på samtal snart.
Användarvisningsbild
Thomas80

Inlägg av Thomas80 »

Lili skrev: 07 jan 2025, 11:50 Hej! Är det någon som blivit uppringd från Liu ännu? Har reservplats 4 i BI och hoppas på samtal snart.
Hej,

Nej, inte än. Rör sig förvånansvärt lite just nu.
Användarvisningsbild
Thomas80

Inlägg av Thomas80 »

nyf skrev: 29 dec 2024, 18:28 Är reserv nummer 4, undrar om jag har chans att bli uppringd.
Vilken kvot?
Lili

Inlägg av Lili »

Thomas80 skrev: 08 jan 2025, 11:08 Hej,

Nej, inte än. Rör sig förvånansvärt lite just nu.
Är antagen i Örebro men hoppas på Linköping. Kan man veta hur stort överintaget är så man kan se när det blir aktuellt att ta in reserver?
Gasten123

Inlägg av Gasten123 »

Någon som vet när Lund börjar ringa in reserver eller om de redan börjat med det? Om man jämför antagning.se och uhr så har antalet antagna ändratsfrån 78 till 75 i B1. 23 till 22 i B2 och 54 till 53 i hp. Jag står som reserv i B2-kvoten. Hur brukar platserna fördelas mellan B1 och B2 gruppen? 66% av platserna ska fördelas till betygsgruppen men står inte mer än så på Lunds hemsida. Vet någon hur många reserver som brukar ringas in i B2? Sorry för långt inlägg, är så orolig
Lili

Inlägg av Lili »

Är antagen i Örebro men hoppas på Linköping. Kan man veta hur stort överintaget är så man kan se när det blir aktuellt att ta in reserver? Är det någon som har koll på det? Väntan och ovissheten är otroligt jobbig nu😊
Skriv svar