BI

Europeiska unionen och Sveriges riksdag kräver att alla hemsidor informerar läsare om cookies. Denna sajt använder cookies för Google Analytics, för att spara döljande av notiser, för forumet och för andra funktioner. Ifall din webbläsare är inställd på att acceptera cookies tolkas det som samtycke.
[ dölj detta och visa notiser i menyn nedanför vid nya händelser ]Tusen tack för ditt svar! Det var exakt den här typen av information jag ville får reda på. Håller tummar och tår för att det ska gå vägen men känns ganska hopplöst med reservantagningen i Lund.Oioioi skrev: ↑09 jan 2025, 21:26 Vad gäller Lund så har jag varit i kontakt med deras antagningsenhet och får samma svar varje gång. De kommer inte börja kalla in reserver förrän totala antalet elever är 144 och som tidigast 16/1. Som du sa innan så är det totala nu 155, så 11 personer till behöver tacka nej för att någon (oavsett vilken urvalsgrupp) ska bli antagen. Det hon fortfarande inte svarat mig på (förmodligen för ingen reservantagning har varit aktuell hittills) är hur de fördelar platserna mellan grupperna, ex om det blir 143 studenter, från vilken grupp tar de då den enda reserven som de kan. Det enda hon säger är att det görs slumpmässigt av ett datorsystem och de bara får informationen för personen de ska ringa.
Vad har du för plats som reserv?Gasten123 skrev: ↑08 jan 2025, 15:52 Någon som vet när Lund börjar ringa in reserver eller om de redan börjat med det? Om man jämför antagning.se och uhr så har antalet antagna ändratsfrån 78 till 75 i B1. 23 till 22 i B2 och 54 till 53 i hp. Jag står som reserv i B2-kvoten. Hur brukar platserna fördelas mellan B1 och B2 gruppen? 66% av platserna ska fördelas till betygsgruppen men står inte mer än så på Lunds hemsida. Vet någon hur många reserver som brukar ringas in i B2? Sorry för långt inlägg, är så orolig
Ok, tack för info. Mitt sista hopp är att några ärenden av den typen inte behandlats än och att antalet antagna kommer sjunka (Hpsu Liu).Oioioii skrev: ↑15 jan 2025, 13:14 Reservuppringning i Lund är i gång. 3 reserver har kontaktas från HP-gruppen pga några har fått beviljat att påbörja utbildningen senare. Tydligen är det slumpen som avgör från vilken av grupperna reserverna kallas, man bara matar in hur många reserver man behöver och den uppger kontaktinformationen.
Kul! Grattis!Gaest skrev: ↑29 jan 2025, 16:55 Hej, vill uppdatera att jag blev uppringd som reserv 33 i B1 på linköping universitet.