Hp urvalet VT-2025

Diskussioner om antagning till svenska läkarprogram inför 2025 års vårtermin.
Sh_2025

Hp urvalet VT-2025

Inlägg av Sh_2025 »

Är reservnummer 7 i första urvalet på lunds universitet med 1,7 på hp. Undrade om jag har någon chans att komma in :pinsamt: .
cipher

Re: Hp urvalet VT-2025

Inlägg av cipher »

Jag tror du har väldigt goda chanser!

:))
AzH

Inlägg av AzH »

Tack, det var just denna typ av post jag letade efter. Jag läser T1 i Örebro men vill hellre läsa i Lund då min familj bor i Malmö. Tror ni det finns chans som plats nr 10? jag är inställd på att jag inte kommer in. Det var inga reserver som kom in i höst, vet dock inte hur mycket det säger. Det verkar variera.
nyf

Inlägg av nyf »

Tror att up till reserv 15 kommer komma in i andra urvalet! Annars så kommer det vara en större chans att du blir uppringd :tummarupp: .
AzH

Inlägg av AzH »

Nu vill jag inte få upp mina förhoppningar, orkar inte mentalt :skrattar: men vad grundar du det på? Mest nyfiken liksom
Geeest

Inlägg av Geeest »

Hej!

Ledsen att minska dina förhoppningar, men under antagning, HP ser du hur många reserver som tagits in de senaste åren. Tyvärr ser det tufft ut för reserver i Lund. Håller tummarna för dig!
Hoppas

Inlägg av Hoppas »

Hej! Jag är på reservplats 9 på Karolinska Institutet nu efter urval 1. Hur tror ni mina chanser ser ut? Jag håller tummarna för oss alla! :glad:
Skriv svar