Antagning Lund

Diskussioner om antagning till svenska läkarprogram inför 2023 års vårtermin.
Agusttt
Inlägg: 13
Blev medlem: 01 dec 2022, 17:20

Antagning Lund

Inlägg av Agusttt »

Hej!

Hur tror ni ser chansen ut att komma in i Lund med 22,02 i BII?
Snowie

Re: Antagning Lund

Inlägg av Snowie »

Agusttt skrev: 01 dec 2022, 17:29 Hej!

Hur tror ni ser chansen ut att komma in i Lund med 22,02 i BII?
Väldigt goda skulle jag säga!! Enligt statistiken kommer du in typ allaaaa vårar så ja.. Du borde komma in. Antagligen ännu en sänkning till våren i och med få sökande.
Randomnamn

Re: Antagning Lund

Inlägg av Randomnamn »

Snowie skrev: 02 dec 2022, 08:11

Väldigt goda skulle jag säga!! Enligt statistiken kommer du in typ allaaaa vårar så ja.. Du borde komma in. Antagligen ännu en sänkning till våren i och med få sökande.
Jag har själv 21.90 i BII och försöker komma in i Lund, hur tycker du mina chanser ser ut?
Snowie

Re: Antagning Lund

Inlägg av Snowie »

Randomnamn skrev: 05 dec 2022, 21:53 Jag har själv 21.90 i BII och försöker komma in i Lund, hur tycker du mina chanser ser ut?
Hej!
De finns men de är inte jättestora. Du har bättre chans på andra lärosäten. Eller så gör en prövning i ett ämne så att du får 22! Antagningen har gått upp lite de senaste åren. Om de har gått ned nu till våren så kommer du antagligen in, men om de är samma som förra våren så gör du inte det.
randomnamn

Re: Antagning Lund

Inlägg av randomnamn »

håll tummarna för mig!!!!!!
randomnamn

Re: Antagning Lund

Inlägg av randomnamn »

Snowie skrev: 06 dec 2022, 09:47 Hej!
De finns men de är inte jättestora. Du har bättre chans på andra lärosäten. Eller så gör en prövning i ett ämne så att du får 22! Antagningen har gått upp lite de senaste åren. Om de har gått ned nu till våren så kommer du antagligen in, men om de är samma som förra våren så gör du inte det.
Jag kom in i göteborg!!!!! jag har reservantagning 17 i lund, hur tycker du det ser ut? kan jag komma in i lund????
Agusttt
Inlägg: 13
Blev medlem: 01 dec 2022, 17:20

Re: Antagning Lund

Inlägg av Agusttt »

Snowie skrev: 02 dec 2022, 08:11 Väldigt goda skulle jag säga!! Enligt statistiken kommer du in typ allaaaa vårar så ja.. Du borde komma in. Antagligen ännu en sänkning till våren i och med få sökande.
Hej!

Jag kom tyvärr inte in, men jag står som reserv 1. Jag är osäker om jag kommer in, tror du att det finns fortfarande goda chanser för mig?
randomnamn

Re: Antagning Lund

Inlägg av randomnamn »

Agusttt skrev: 09 dec 2022, 15:07 Hej!

Jag kom tyvärr inte in, men jag står som reserv 1. Jag är osäker om jag kommer in, tror du att det finns fortfarande goda chanser för mig?
Haha vad bubblar du om, reserv ett kommer typ alltid in, grattis!
Lakare

Re: Antagning Lund

Inlägg av Lakare »

Agusttt skrev: 09 dec 2022, 15:07 Hej!

Jag kom tyvärr inte in, men jag står som reserv 1. Jag är osäker om jag kommer in, tror du att det finns fortfarande goda chanser för mig?
Hej!
Ta ett djupt andetag, du kommer att komma in! Jag var reserv 3 i höstas och var jätteroligt över att inte komma in. Kom in på andra urvalet. Vet en i klassen som blev uppringd som reserv 4 i bii efter andra urvalet till och med. Så grattis, vi ses i Lund!
randomnamn

Re: Antagning Lund

Inlägg av randomnamn »

Agusttt skrev: 01 dec 2022, 17:29 Hej!

Hur tror ni ser chansen ut att komma in i Lund med 22,02 i BII?
Hej!

Kom du in? Jag hade plats 17 och har fortfarande plats 17, det var bara tre som tackade nej.
Låst