Reserver hösten 2022

Diskussioner om antagning till svenska läkarprogram inför 2022 års hösttermin.
framtida lakarstud

Re: Reserver hösten 2022

Inlägg av framtida lakarstud »

Linkan skrev: 15 jul 2022, 06:54 Det låter rimligt men vad störigt. Då blev jag plötsligt reserv 5 i praktiken.
Ja man tycker ju att din reservplats borde ändras.. men det kanske sker först efter andra urvalet?
Linkan

Re: Reserver hösten 2022

Inlägg av Linkan »

framtida lakarstud skrev: 15 jul 2022, 20:13 Ja man tycker ju att din reservplats borde ändras.. men det kanske sker först efter andra urvalet?
Så är det nog.
gast02

Re: Reserver hösten 2022

Inlägg av gast02 »

Reservplats 18 i Örebro med 1.60 i HP, vad tror ni om mina chanser? Någon som har koll på hur många reserver som tas in?
gast1222

Re: Reserver hösten 2022

Inlägg av gast1222 »

Reservplats 11 på umeå universitet efter andra urvalet. Är det möjligt att man kommer in?
Malin

Re: Reserver hösten 2022

Inlägg av Malin »

Malin skrev: 12 jul 2022, 12:29 HP: 1,70
Reservplats: 8 till GU
Antagen!
Lämnar tyvärr ingen plats på andra lärosäten, sökte endast till GU.
Honey

Re: Reserver hösten 2022

Inlägg av Honey »

Honey skrev: 12 jul 2022, 12:59 Jag är antagen i Linköping som var mitt tredje val. Är reserv 10 i Uppsala och reserv 3 i Lund, tror ni jag har en möjlighet att komma in i Lund? Jag söker i bii gruppen
Antagen i Lund! Jag tackade nej till Uppsala vid första urvalet, och lämnar en plats i Linköping.
hejhej

Re: Reserver hösten 2022

Inlägg av hejhej »

gast1222 skrev: 28 jul 2022, 09:47 Reservplats 11 på umeå universitet efter andra urvalet. Är det möjligt att man kommer in?
Tror absolut det finns god chans. Många som inte dyker upp till uppropet i Umeå samt har andra lärosäten högre prioriterat eftersom det är långt bort för många. Så kommer de in som reserv på andra lärosäten dyker ofta platser upp i Umeå.
Potatisklyfta93

Re: Reserver hösten 2022

Inlägg av Potatisklyfta93 »

Jag är reserv 7 i hp-kvoten på umeå universitet. Har 1.6 i hp, skriver här om jag blir uppringd. HT 2021 tror jag iaf reserv 5 efter andra urvalet blev uppringd, så hoppet finns ju, om än litet.
Gäst

Re: Reserver hösten 2022

Inlägg av Gäst »

hejhej skrev: 28 jul 2022, 10:36 Tror absolut det finns god chans. Många som inte dyker upp till uppropet i Umeå samt har andra lärosäten högre prioriterat eftersom det är långt bort för många. Så kommer de in som reserv på andra lärosäten dyker ofta platser upp i Umeå.
Men beror också på vilken urvalsgrupp du söker ifrån. BII brukar normalt sett det inte tas in lika många ifrån vid reservantagningen.
Gäst

Re: Reserver hösten 2022

Inlägg av Gäst »

Såg nu att det på UHR står att folk med 1.65 kom in nu i andra urvalet ur HP-kvoten på GU. Jag själv har det men står som reserv 15. Alltså verkar alla 1.7 kommit in och lottningen som avgör bland 1.65. Ganska mycket lägre än hösten 21 där 1.75 var sista som kom in (och inte säkert att alla med det resultatet blev antagna). Känns lovande inför våren då jag hoppas komma in.
Låst