Reserver hösten 2022

Diskussioner om antagning till svenska läkarprogram inför 2022 års hösttermin.
Studentse

Re: Reserver hösten 2022

Inlägg av Studentse »

Tyvärr var det endast 3 personer som inte dök upp på uppropet i Lund
Gäst

Re: Reserver hösten 2022

Inlägg av Gäst »

Jag var reserv 15 i HP-kvoten efter andra urvalet på GU och blev precis uppringd men tackade nej. Antagligen kan reserv 16 förväntas bli uppringd.
Gäst

Re: Reserver hösten 2022

Inlägg av Gäst »

Studentse skrev: 30 aug 2022, 23:58 Tyvärr var det endast 3 personer som inte dök upp på uppropet i Lund
Skit alltså! Haha. Men tack för info :-)
Gäst

Re: Reserver hösten 2022

Inlägg av Gäst »

Är det någon reserv som blivit kallad i BII i Uppsala eller KI?
DoktorG

Re: Reserver hösten 2022

Inlägg av DoktorG »

Mejlade precis med antagningen på KI. Tydligen slutade de med reservantagningen igår och ingen reserv från BII kom in. Väldigt konstigt jämfört med föregående åren……..
Gast

Re: Reserver hösten 2022

Inlägg av Gast »

DoktorG skrev: 31 aug 2022, 16:50 Mejlade precis med antagningen på KI. Tydligen slutade de med reservantagningen igår och ingen reserv från BII kom in. Väldigt konstigt jämfört med föregående åren……..
Vet du hur många reserver de tog in från BI?
Gäst

Re: Reserver hösten 2022

Inlägg av Gäst »

DoktorG skrev: 31 aug 2022, 16:50 Mejlade precis med antagningen på KI. Tydligen slutade de med reservantagningen igår och ingen reserv från BII kom in. Väldigt konstigt jämfört med föregående åren……..
Vad konstigt eftersom det verkar som att 5 personer tackat nej på antagning.se i BII :konfys:
Gäst

Re: Reserver hösten 2022

Inlägg av Gäst »

Det verkar som de har överintag på urval 2 med... i Lund var det 53 antagna i urval 2 men nu bara 50 i HP-kvot, och det är 50 de tar in. Lite märkligt!
Gäst

Re: Reserver hösten 2022

Inlägg av Gäst »

Blev till sist uppringd som reserv 21 i HP-kvoten vid GU.
Skam den som ger sig!
Gäst

Re: Reserver hösten 2022

Inlägg av Gäst »

Åh, jag lämnade min plats vid GU i fredags, kanske du som fick den! Var osäker men tänkte att någon annan nog blir glad för platsen. Jag väntar på våren och att försöka komma in iLund.
Låst