Reserver hösten 2022

Diskussioner om antagning till svenska läkarprogram inför 2022 års hösttermin.
Potatisklyfta93

Re: Reserver hösten 2022

Inlägg av Potatisklyfta93 »

Reserv umu skrev: 18 aug 2022, 21:07 Såg att du förr skrivit reserv 7 i HP kvoten. Hur kan du se att du är på 4 nu? För mig ändras inget på antagning.se. går det få reda på någon annanstans?

Tack
Din plats på antagning.se ändras ej. Jag har pratat med studievägledaren på umu, sist jag pratade med honom stod personen med reservnummer 5 på tur. Jag kan se på antagning.se att två stycken har hoppat av hp-gruppen sen dess. Så med lite tur antas dessa två i veckan. Jag ska Maila (igen) den arma mannen imorgon och fråga hur det ser ut.
Tack potatisklyftan

Re: Reserver hösten 2022

Inlägg av Tack potatisklyftan »

Potatisklyfta93 skrev: 18 aug 2022, 21:34 Din plats på antagning.se ändras ej. Jag har pratat med studievägledaren på umu, sist jag pratade med honom stod personen med reservnummer 5 på tur. Jag kan se på antagning.se att två stycken har hoppat av hp-gruppen sen dess. Så med lite tur antas dessa två i veckan. Jag ska Maila (igen) den arma mannen imorgon och fråga hur det ser ut.
Okej, förstår. När du fått svar av honom får du gärna meddela här. Tusen tack!
Osm

Re: Reserver hösten 2022

Inlägg av Osm »

Någon som kan se om det har rört sig i BII-kvoten i Lund/Uppsala/KI det senaste? De tog in en reserv i Gbg så är reserv 3 nu, men tänker att några fler kanske lämnar Gbg om det blir lediga platser på de tre tidigare nämnda lärosätena som ju har högre antagningspoäng.

Kommer lämna en reservplats i Örebro i BII-kvoten nu i helgen ifall det skulle glädja någon! :party:
Ebbako

Re: Reserver hösten 2022

Inlägg av Ebbako »

När antalet antagna minskar, är det enbart överintag eller kan det vara folk som tackat nej? I lund var det 61 antagna i HP-gruppen efter urval 1, och 52 nu efter urval 2. Och ni som vet vilket nytt reservnr ni har, är det för att ni hört av er till syv? Det ändras ju ej på antagning… Jag är reserv 8 i Hp Lund, vet ej hur mkt man vågar hoppas!
gast

Re: Reserver hösten 2022

Inlägg av gast »

Gast02 skrev: 14 aug 2022, 21:50 Från en som försöker komma in i Örebro, tack! :ler:
Försöker också komma in i Örebro! Vilken reservplats har du och i vilken grupp? Känner mig så stressad :konfys:
Gast02

Re: Reserver hösten 2022

Inlägg av Gast02 »

gast skrev: 21 aug 2022, 18:09 Försöker också komma in i Örebro! Vilken reservplats har du och i vilken grupp? Känner mig så stressad :konfys:
Är reserv 8 i hp-kvoten, vilken plats och kvot tillhör du? De ska börja ringa från torsdag. Är så nervös, hoppas verkligen på att komma in :pinsamt:
gast

Re: Reserver hösten 2022

Inlägg av gast »

Gast02 skrev: 21 aug 2022, 20:25 Är reserv 8 i hp-kvoten, vilken plats och kvot tillhör du? De ska börja ringa från torsdag. Är så nervös, hoppas verkligen på att komma in :pinsamt:
Har reservplats 3 i BI gruppen. Håller tummarna för dig! Annars lär vi komma in till våren, känns skönt att veta att andra är i samma sits :glad:
Gast02

Re: Reserver hösten 2022

Inlägg av Gast02 »

gast skrev: 21 aug 2022, 23:31 Har reservplats 3 i BI gruppen. Håller tummarna för dig! Annars lär vi komma in till våren, känns skönt att veta att andra är i samma sits :glad:
Åhh, du är ju så nära, du kommer garanterat att komma in! Ja, skönt att inte sitta ensam i båten. Får hoppas att vi inte behöver vänta till våren :skrattar:
Gbglakare

Re: Reserver hösten 2022

Inlägg av Gbglakare »

Någon som var på Göteborgs upprop idag och vet hur många som uteblev?
Potatisklyfta93

Re: Reserver hösten 2022

Inlägg av Potatisklyfta93 »

Tack potatisklyftan skrev: 19 aug 2022, 14:36 Okej, förstår. När du fått svar av honom får du gärna meddela här. Tusen tack!
Har idag fått svar, blev dock inte så mycket klokare. Antalet antagna i hp-gruppen står kvar på 52 antagna. Studievägledaren sa att 3 reserver idag blivit erbjudna plats (från vilken grupp vet jag ej), just nu står fortfarande reserv 5 på tur i hp-gruppen.
Låst