Linköping reserver

Diskussioner om antagning till svenska läkarprogram inför 2022 års vårtermin.
HejX

Linköping reserver

Inlägg av HejX »

Ni som blivit uppringda i BI-gruppen, vad har ni haft för reservnummer? När jag tittar på statistiken som finns här verkar det som att Linköping brukar ta in många reserver i denna grupp.
Gast

Re: Linköping reserver

Inlägg av Gast »

HejX skrev: 16 jan 2022, 12:49 Ni som blivit uppringda i BI-gruppen, vad har ni haft för reservnummer? När jag tittar på statistiken som finns här verkar det som att Linköping brukar ta in många reserver i denna grupp.
Ja precis, Linköping har inget överintag så de brukar vara en del reserver som blir antagna, dock har ingen aning om hur många. Jag står själv reserv i bii och Linköping är där jag vill och hoppas jag blir uppringd. Är de någon som har blivit uppringd än? Vilken kvot och reservnummer hade ni?
Lakarstudenten

Re: Linköping reserver

Inlägg av Lakarstudenten »

Jag står också och väntar i BII-kvoten. Vet att åtminstone 1 blivit uppringd för har sett att siffran på antagna sjönk till 17 och sen ökade till 18. Vet dock inte om det var den första reserven som blev uppringd som tog den platsen, eller om det var ngn med ett högre reservnummer
hopp

Re: Linköping reserver

Inlägg av hopp »

Vad har ni för reservnummer? Håller tummarna!
Hoppas

Re: Linköping reserver

Inlägg av Hoppas »

Hade reservplats 15 i BII men de har ju tagit in en så 14. Ganska osannolikt att jag kommer in, men hoppet är ju det sista som dör. Själv då? Håller tummarna för dig med :party:
Gäst

Re: Linköping reserver

Inlägg av Gäst »

Hoppas skrev: 16 jan 2022, 14:19 Hade reservplats 15 i BII men de har ju tagit in en så 14. Ganska osannolikt att jag kommer in, men hoppet är ju det sista som dör. Själv då? Håller tummarna för dig med :party:
Jag har reserv 18 i bii, jag har varit i kontakt med Linköping men de vill inte vilket reservnummer som blev uppringd. Det har varit några år då de har tagit in upp till reserv 19 i bii
Hopp

Re: Linköping reserver

Inlägg av Hopp »

Jag är reserv 23 i BI, har sett att det ändrats sig en del bland numret på antagna men vet inte vad jag ska förvänta mig. Vad tror ni?
Gast

Re: Linköping reserver

Inlägg av Gast »

Hopp skrev: 16 jan 2022, 15:50 Jag är reserv 23 i BI, har sett att det ändrats sig en del bland numret på antagna men vet inte vad jag ska förvänta mig. Vad tror ni?


Bi är en betydligt större grupp än bii så tror du har en stor chans att bli uppringd!
Lakarsara

Re: Linköping reserver

Inlägg av Lakarsara »

Jag har reserv 8 I Linköping och har inte blivit uppringd. I BII. Har dock plats 5 I Örebro som är mitt första. Vet dock inte vad jag ska hoppas på.
Medstudenten

Re: Linköping reserver

Inlägg av Medstudenten »

Du kommer troligtvis in i Linköping, men inte Örebro.
Låst