Reserv antagen i Gu

Diskussioner om antagning till svenska läkarprogram inför 2022 års vårtermin.
Malaz

Reserv antagen i Gu

Inlägg av Malaz »

Någon som blev uppringd av gu? Har de inte börjat ringa in reserver än?
Själv har jag en reservplats nr3 i BII och är antagen i Linköping. Kommer lämna en plats i Liu ifall jag blir antagen i GU.
Vad tror ni om mina chanser?
Gäst

Re: Reserv antagen i Gu

Inlägg av Gäst »

Malaz skrev: 12 jan 2022, 15:04 Någon som blev uppringd av gu? Har de inte börjat ringa in reserver än?
Själv har jag en reservplats nr3 i BII och är antagen i Linköping. Kommer lämna en plats i Liu ifall jag blir antagen i GU.
Vad tror ni om mina chanser?
Kommer någon med BII att lämna återbud eller lämna sin plats ifall hen blev antagen någon annan stans?
gast

Re: Reserv antagen i Gu

Inlägg av gast »

Jag tror inte de har börjat ringa in folk än. Själv är jag reserv 1 i BI-kvoten hos GU, och jag har inte fått något samtal än.
Gäst

Re: Reserv antagen i Gu

Inlägg av Gäst »

gast skrev: 12 jan 2022, 16:44 Jag tror inte de har börjat ringa in folk än. Själv är jag reserv 1 i BI-kvoten hos GU, och jag har inte fått något samtal än.
Har du sett om det är några som tackat nej? 43 blev antagna i andra urvalet, hur många står det när du kollar Mina sidor på antagning.se?
Gast

Re: Reserv antagen i Gu

Inlägg av Gast »

Gäst skrev: 12 jan 2022, 17:17 Har du sett om det är några som tackat nej? 43 blev antagna i andra urvalet, hur många står det när du kollar Mina sidor på antagning.se?
Nej 35 blev antagna i andra urvalet. Jag var reserv 36 i BI-kvoten efter första urvalet och reserv 1 efter andra. Det ända jag ser är att jag är reserv 1. Totalt är 43 antagna tydligen. Jag mailade och frågade på Antagning.se. Vet inte riktigt om det var svar på din fråga? :)
Medicine

Re: Reserv antagen i Gu

Inlägg av Medicine »

Han menar att du själv kan se hur många som tackat nej. Om det var 43 antagna sammanlagt i BI-kvoten, så kan du se hur många som tackat nej på antagning.se. Denna siffra uppdateras om du loggar in på ditt konto och ser hur många antagna det är. Om det inte är samma siffra som det var i början, på antagning.se för det andra urvalet, betyder det att folk har sagt ifrån sig sin plats.


För mig i BII-kvoten så står det 20 på Karolinska vid andra urvalet på antagningsstatistiken som uhr ger i andra urvalet, men nu står det på antagning.se att det bara är 14 så 6 pers har tackat nej.
gast

Re: Reserv antagen i Gu

Inlägg av gast »

Medicine skrev: 12 jan 2022, 20:07 Han menar att du själv kan se hur många som tackat nej. Om det var 43 antagna sammanlagt i BI-kvoten, så kan du se hur många som tackat nej på antagning.se. Denna siffra uppdateras om du loggar in på ditt konto och ser hur många antagna det är. Om det inte är samma siffra som det var i början, på antagning.se för det andra urvalet, betyder det att folk har sagt ifrån sig sin plats.


För mig i BII-kvoten så står det 20 på Karolinska vid andra urvalet på antagningsstatistiken som uhr ger i andra urvalet, men nu står det på antagning.se att det bara är 14 så 6 pers har tackat nej.
Jaha, ursäkta mig. Tidigare var det 43 antagna och nu är det 41. Så det är 2 personer som har tackat nej. Innebär det att de kommer ringa upp 2 personer?
Medicine

Re: Reserv antagen i Gu

Inlägg av Medicine »

Jag tror tyvärr inte det. De brukar ta in några fler än vad de egentligen har plats för då de vet att några tackar nej. Vet inte var gränsen går för att de ska börja ringa in folk, men tror att 2 stycken avhopp är för lite. Du har dock ingenting att oroa dig för, du kommer 100 % bli inringd senast i samband med upprop nästa vecka!
Sara l

Re: Reserv antagen i Gu

Inlägg av Sara l »

Det verkar som att GU har ett stort överintag då de inte har ringt nångon än och uppropet är på måndag.
Vi får se vad som händer efter uppropet.
Gäst

Re: Reserv antagen i Gu

Inlägg av Gäst »

Någon som blev uppringd av GU ?? Uppdatera gärna om ni blir uppringda😫🙏
Låst