Reserv antagen i Gu

Diskussioner om antagning till svenska läkarprogram inför 2022 års vårtermin.
Gäst

Re: Reserv antagen i Gu

Inlägg av Gäst »

gast skrev: 17 jan 2022, 19:32 Jag vet tyvärr inte hur man kollar det?
Om du har tillgång till kursen på canvas så kan du i listen till höger se olika länkar där en av dem ska vara "Personer". När man har klickat sig in där brukar det gå att välja vilken kategori man vill visa (studenter, lärare osv) och det brukar vara angett inom parentes efter respektive grupp hur stort antalet är :glad:
Gäst

Re: Reserv antagen i Gu

Inlägg av Gäst »

Någon i BII har blivit uppringd???
Gäst

Re: Reserv antagen i Gu

Inlägg av Gäst »

Någon som varit i kontakt med GU, det verkar som att de aldrig ringde in reserver. 🥲
Det känns så konstigt att så här många vill behålla sina platser.
Själv är jag reserv 3 efterandra urvalet i BII.(antal antagna sänktes från 14 till 12 och sen höjdes till 13) innebär detta att de ringde in en reserv? Och att jag står som reserv 2???
Tror ni det finns fortfarande hopp?
Gäst

Re: Reserv antagen i Gu

Inlägg av Gäst »

Gäst skrev: 19 jan 2022, 12:18 Någon som varit i kontakt med GU, det verkar som att de aldrig ringde in reserver. 🥲
Det känns så konstigt att så här många vill behålla sina platser.
Själv är jag reserv 3 efterandra urvalet i BII.(antal antagna sänktes från 14 till 12 och sen höjdes till 13) innebär detta att de ringde in en reserv? Och att jag står som reserv 2???
Tror ni det finns fortfarande hopp?
Håller tummarna för dig. Vet du när de stänger reservantagningen?
Potlakare

Re: Reserv antagen i Gu

Inlägg av Potlakare »

Gäst skrev: 19 jan 2022, 12:18 Någon som varit i kontakt med GU, det verkar som att de aldrig ringde in reserver. 🥲
Det känns så konstigt att så här många vill behålla sina platser.
Själv är jag reserv 3 efterandra urvalet i BII.(antal antagna sänktes från 14 till 12 och sen höjdes till 13) innebär detta att de ringde in en reserv? Och att jag står som reserv 2???
Tror ni det finns fortfarande hopp?
Antagna i BII har sjunkit till 12 nu. När det gjorde det senast tog de in en. De har ju redan tagit in en, så de kan mycket väl ringa dig härnäst (givet att reserv 2 tackar nej/reserv 1 tackade nej och de tog in reserv 2).
Lycka till!
Gäst

Re: Reserv antagen i Gu

Inlägg av Gäst »

Potlakare skrev: 19 jan 2022, 19:09 Antagna i BII har sjunkit till 12 nu. När det gjorde det senast tog de in en. De har ju redan tagit in en, så de kan mycket väl ringa dig härnäst (givet att reserv 2 tackar nej/reserv 1 tackade nej och de tog in reserv 2).
Lycka till!
Tack snälla🙏Ringde syven och fick reda på att jag står som reserv 1 just nu. Håller tummarna för oss alla🙏🥲❤️
Gäst

Re: Reserv antagen i Gu

Inlägg av Gäst »

Oj! Nära nu! :ja: Sades det något kring hur länge reservantagningen fortsätter?
Gäst

Re: Reserv antagen i Gu

Inlägg av Gäst »

Gäst skrev: 19 jan 2022, 19:52 Oj! Nära nu! :ja: Sades det något kring hur länge reservantagningen fortsätter?
Ungefär till slutet av nästa vecka sa han. Det är inget slut datum liksom utan de brukar ta reserver upp till två veckor efter terminstarten.
Gast

Re: Reserv antagen i Gu

Inlägg av Gast »

Gäst skrev: 19 jan 2022, 20:18

Ungefär till slutet av nästa vecka sa han. Det är inget slut datum liksom utan de brukar ta reserver upp till två veckor efter terminstarten.
Får jag fråga om du redan är antagen vid ett annat universitet och kommer lämna en plats ledig vid detta när du kommer in på GU? Tänker för oss som är kvar som reserver på lärosätena med lite lägre meritvärde än GU.
Gäst

Re: Reserv antagen i Gu

Inlägg av Gäst »

Gast skrev: 19 jan 2022, 20:36 Får jag fråga om du redan är antagen vid ett annat universitet och kommer lämna en plats ledig vid detta när du kommer in på GU? Tänker för oss som är kvar som reserver på lärosätena med lite lägre meritvärde än GU.
Ja, är antagen i Linköping. Kommer lämna min plats där.
Som sagt är jag i BII-kvoten.
Låst