Reservuppringningen vt22

Diskussioner om antagning till svenska läkarprogram inför 2022 års vårtermin.
Gäst

Re: Reservuppringningen vt22

Inlägg av Gäst »

Kemibiologi1999 skrev: 18 jan 2022, 23:08 Så otroligt frustrerande när man utgått från tidigare statistik och antagit att det kommer vara något liknande i år med reservantagningen… håller tummarna för dig, hoppas du kommer in
Ja verkligen! Speciellt i och med att antalet antagna gått från 21 till 17. Tack!! Hoppas du också kommer in!
potlakare

Re: Reservuppringningen vt22

Inlägg av potlakare »

Var i kontakt med syven och fick reda på att reserv 3 är på tur i BII-kvoten i Umeå.
Lakareeee

Re: Reservuppringningen vt22

Inlägg av Lakareeee »

potlakare skrev: 19 jan 2022, 14:41 Var i kontakt med syven och fick reda på att reserv 3 är på tur i BII-kvoten i Umeå.
Jag var reserv 3 och står nu som nummer 1 i Umeå. Ännu inte fått något glädjebesked... Vad tror ni, kommer jag in?
potlakare

Re: Reservuppringningen vt22

Inlägg av potlakare »

Allting beror på om de personer som kommer in i GBG/Lund m.m., lärosätena med högre antagningspoäng, lämnar en plats i Linköping eller Örebro.
Om de lämnar en plats i Örebro, så kommer det inte påverka Umeå för att Örebro troligtvis inte kommer att kalla fler reserver ändå. Om de lämnar plats i Linköping, och personen som står på tur i Linköping har en plats i Umeå och inte Örebro, så kommer du komma in.

Det är alltså omöjligt att veta då vi inte vet vart personen/personerna har platser, men jag skulle nog ändå tro att du kommer komma in!

Får jag fråga vad du har för meritvärde?
Lakareeee

Re: Reservuppringningen vt22

Inlägg av Lakareeee »

potlakare skrev: 20 jan 2022, 18:44 Allting beror på om de personer som kommer in i GBG/Lund m.m., lärosätena med högre antagningspoäng, lämnar en plats i Linköping eller Örebro.
Om de lämnar en plats i Örebro, så kommer det inte påverka Umeå för att Örebro troligtvis inte kommer att kalla fler reserver ändå. Om de lämnar plats i Linköping, och personen som står på tur i Linköping har en plats i Umeå och inte Örebro, så kommer du komma in.

Det är alltså omöjligt att veta då vi inte vet vart personen/personerna har platser, men jag skulle nog ändå tro att du kommer komma in!

Får jag fråga vad du har för meritvärde?
Ja jag vet. Men är så nervös!
Har 21.63 i merit i Bll
Gäst

Re: Reservuppringningen vt22

Inlägg av Gäst »

Inget nytt??
Uppdatera om ni blir antagna någonstans!
Liiiiiiiiin

Re: Reservuppringningen vt22

Inlägg av Liiiiiiiiin »

Jag har plats 8 i Linköping och två har blivit antagna så har minst plats 6. Ringde syv och hon ville inte säga vilken plats jag låg på men sa att ”det finns en chans att du kommer in” så får vänta och se om jag får ett samtal på måndag. Är antagen i Umeå. Kommer lämna plats där om jag kommer in. Då kommer du in!
Lakareeee

Re: Reservuppringningen vt22

Inlägg av Lakareeee »

Liiiiiiiiin skrev: 21 jan 2022, 23:28 Jag har plats 8 i Linköping och två har blivit antagna så har minst plats 6. Ringde syv och hon ville inte säga vilken plats jag låg på men sa att ”det finns en chans att du kommer in” så får vänta och se om jag får ett samtal på måndag. Är antagen i Umeå. Kommer lämna plats där om jag kommer in. Då kommer du in!
Jag håller tummarna för oss båda och alla andra som väntar!!
Skriv gärna direkt om ni blir uppringda/får ny info. Jag gör detsamma! Håller tummarna för att det rör sig lite efter måndagens upprop i Lund och Linköping🙏
Gäst

Re: Reservuppringningen vt22

Inlägg av Gäst »

Ni som ska vara med på uppropet i Lund idag, kan ni ha koll på om några inte dyker upp?
Och ni andra i de andra lärosäten kan ni uppdatera om ni blir uppringda idag, är ni snälla! 🙏
potlakare

Re: Reservuppringningen vt22

Inlägg av potlakare »

Lakareeee skrev: 22 jan 2022, 08:29 Jag håller tummarna för oss båda och alla andra som väntar!!
Skriv gärna direkt om ni blir uppringda/får ny info. Jag gör detsamma! Håller tummarna för att det rör sig lite efter måndagens upprop i Lund och Linköping🙏
Linköping tog precis in en till reserv i BII-kvoten. Det kan mycket väl vara så att denne reserv lämnar en plats i Umeå och att du isåfall blir uppringd. Skriv gärna här ifall det skulle hända är du snäll då jag väntar i samma kvot :party:
Låst