Reservuppringningen vt22

Diskussioner om antagning till svenska läkarprogram inför 2022 års vårtermin.
Gäst

Re: Reservuppringningen vt22

Inlägg av Gäst »

Skriv gärna om ni blir uppringda idag!
Gäst

Re: Reservuppringningen vt22

Inlägg av Gäst »

Vet att minst en reserv kommit in i Uppsala igår
Gäst

Re: Reservuppringningen vt22

Inlägg av Gäst »

Gäst skrev: 18 jan 2022, 10:50 Vet att minst en reserv kommit in i Uppsala igår
Vet du i vilken kvot?
Gäst

Re: Reservuppringningen vt22

Inlägg av Gäst »

Minst 1 uppringd på ki idag
biologikemi1999

Re: Reservuppringningen vt22

Inlägg av biologikemi1999 »

Gäst skrev: 17 jan 2022, 11:56Ja hoppas verkligen det!
Jag var i kontakt med syven i Uppsala idag och hon sa att de, som det ser ut nu, inte behöver tillkalla några reserver i BII-kvoten tyvärr.
Gäst

Re: Reservuppringningen vt22

Inlägg av Gäst »

biologikemi1999 skrev: 18 jan 2022, 20:47 Jag var i kontakt med syven i Uppsala idag och hon sa att de, som det ser ut nu, inte behöver tillkalla några reserver i BII-kvoten tyvärr.
:ledsen:
Gäst

Re: Reservuppringningen vt22

Inlägg av Gäst »

Tror ni att någon mer blir uppringd? Tredje dagen imorgon...
Gast

Re: Reservuppringningen vt22

Inlägg av Gast »

Gäst skrev: 18 jan 2022, 22:16 Tror ni att någon mer blir uppringd? Tredje dagen imorgon...
Universitetet håller på med reservantagning fram till 3/2 så de finns en chans fram till dess. Dessutom har Lund och Linköping inte haft sitt upprop än så de kommer bli lite ändringar när de börjar ringa in reserver
Kemibiologi1999

Re: Reservuppringningen vt22

Inlägg av Kemibiologi1999 »

Gäst skrev: 18 jan 2022, 21:55

:ledsen:
Så otroligt frustrerande när man utgått från tidigare statistik och antagit att det kommer vara något liknande i år med reservantagningen… håller tummarna för dig, hoppas du kommer in
Frida8

Re: Reservuppringningen vt22

Inlägg av Frida8 »

Hej! Jag har varit i kontakt med syv på Örebro universitet. Detta skrev han:

”Vi har ett ovanligt högt antal som valt att behålla sina platser den här våren vilket inneburit att endast 1 reserv har varit aktuell. Officiellt har vi ett planeringstal på 65 person men vi tar alltid in fler. 84 studenter totalt valde att registrera sina platser vilket ledde till 0 studenter i reservbehov. Idag är vi på 79 personer vilket fortfarande är mer än vad vi egentligen kan hantera – nyckeltalet ligger mellan 70-75 personer. Om antalet sjunker till ~70 så påbörjar vi en eve reservantagning.”

Jag har reservplats 2 i BII och kommer troligen inte få en plats nu i vår.
Låst