Reservuppringningen vt22

Diskussioner om antagning till svenska läkarprogram inför 2022 års vårtermin.
Gast

Re: Reservuppringningen vt22

Inlägg av Gast »

Gast skrev: 13 jan 2022, 13:17 Hej! Jag står som reserv 5 i Örebro (Hp). Kan se att det nu är 25 antagna i min kvot och 15 i BII. Är det någon som sökt i BI kvoten som kan se hur många som är antagna i den nu. Läste någonstans att Örebro har 65 platser totalt.
De har 35 antagna i BI, alltså är de 75 antagna vilket betyder 10st i överintag..
gast

Re: Reservuppringningen vt22

Inlägg av gast »

hmm ajdå, tack för svar iaf! :velig:
Gast

Re: Reservuppringningen vt22

Inlägg av Gast »

gast skrev: 13 jan 2022, 13:25 hmm ajdå, tack för svar iaf! :velig:
Förlora dock inte hoppet! Jag ser nu att 6 pers kontaktades i HP gruppen hösten 2021, det brukar vara fler dessutom som kontaktas på våren så du har en bra chans! :)
gast

Re: Reservuppringningen vt22

Inlägg av gast »

Gast skrev: 13 jan 2022, 13:45 Förlora dock inte hoppet! Jag ser nu att 6 pers kontaktades i HP gruppen hösten 2021, det brukar vara fler dessutom som kontaktas på våren så du har en bra chans! :)
Ja hoppet är det sista som överger en :cool:
stor eloge till alla här som väntar på att bli uppringda! det är verkligen en prövning för psyket..
Även om det inte skulle gå vägen nu så kommer det göra det till slut. :party:
Gast

Re: Reservuppringningen vt22

Inlägg av Gast »

Skriv gärna så fort ni uppringda vilket reservnummer ni hade, kvot och vilket universitetet så vi andra har ett hum om hur läget ser ut. Önskar er alla all framgång! :skrattar:
Gäst

Re: Reservuppringningen vt22

Inlägg av Gäst »

Är det någon reserv som blivit uppringd idag? :glad:
Gast

Re: Reservuppringningen vt22

Inlägg av Gast »

Gäst skrev: 14 jan 2022, 11:37 Är det någon reserv som blivit uppringd idag? :glad:
Jag undrar samma! Vet någon om de ringer under helgen också?
Gäst

Re: Reservuppringningen vt22

Inlägg av Gäst »

Gast skrev: 14 jan 2022, 12:13 Jag undrar samma! Vet någon om de ringer under helgen också?
Undrar också ifall de ringer på helger
Gast

Re: Reservuppringningen vt22

Inlägg av Gast »

Jag tror inte att de ringer på helger men det är ju upprop på de flesta lärosätena nu på måndag så tror det blir många uppringningar på måndagen/tisdagen.
Gast

Re: Reservuppringningen vt22

Inlägg av Gast »

Gast skrev: 14 jan 2022, 14:06 Jag tror inte att de ringer på helger men det är ju upprop på de flesta lärosätena nu på måndag så tror det blir många uppringningar på måndagen/tisdagen.
Det är endast Örebro och Umeå som har upprop på måndag tror jag, resterade har måndagen efter. Vet du vilken tid uppropet är nu på måndag?
Låst