Reservuppringningen vt22

Diskussioner om antagning till svenska läkarprogram inför 2022 års vårtermin.
Lakareeee

Re: Reservuppringningen vt22

Inlägg av Lakareeee »

potlakare skrev: 24 jan 2022, 15:18 Jag tror att de ringde upp någon först när siffran sjönk till 11. I och med att du är reserv 3 och nu är reserv 1, så har reserv 1 troligtvis tackat nej varefter reserv 2 tackade ja. Siffran steg då till 12 antagna och du hamnade på reservplats 1.

Antingen detta eller så har siffran sjunkit någon mer gång, som vi alla har missat och de har tagit in 2 reserver.
Jahaa! Okej mycket möjligt! För jag skickade ett mejl och fick svar att jag stod som reserv 2 när siffran var på 12,innan den gick ner till 11. Men det kanske inte uppdaterats eller att de fortfarande väntade svar från den uppringde.

Får jag fråga vilken reservplats du har?
potlakare

Re: Reservuppringningen vt22

Inlägg av potlakare »

Lakareeee skrev: 24 jan 2022, 15:27 Jahaa! Okej mycket möjligt! För jag skickade ett mejl och fick svar att jag stod som reserv 2 när siffran var på 12,innan den gick ner till 11. Men det kanske inte uppdaterats eller att de fortfarande väntade svar från den uppringde.

Får jag fråga vilken reservplats du har?
Självklart. Jag har reservplats 5. Kommer nog ganska definitivt inte in nu så har redan siktet inställt på att höja mina betyg ganska ordentligt så att jag förhoppningsvis kommer in i GBG, där jag bor, inför nästa vårtermin.
potlakare

Re: Reservuppringningen vt22

Inlägg av potlakare »

Såg direkt efter att jag skrev att antagna i Linköping sjönk från 19 till 16(!!). Hoppas de tar in några från Umeå nu.
Lakareeee

Re: Reservuppringningen vt22

Inlägg av Lakareeee »

potlakare skrev: 24 jan 2022, 15:51 Såg direkt efter att jag skrev att antagna i Linköping sjönk från 19 till 16(!!). Hoppas de tar in några från Umeå nu.
Woww!! Fick svar på mejlet från Umeå att det för tillfället är fullt och att allt beror på om sntagna väljer att säga upp sina platser. Han ville inte alls spekulera om deras behov av reserver då det inte behövdes nu. Men med tanke på Linköpings uppgifter nu kan vi hoppas!!
Lakareeee

Re: Reservuppringningen vt22

Inlägg av Lakareeee »

potlakare skrev: 24 jan 2022, 15:49 Självklart. Jag har reservplats 5. Kommer nog ganska definitivt inte in nu så har redan siktet inställt på att höja mina betyg ganska ordentligt så att jag förhoppningsvis kommer in i GBG, där jag bor, inför nästa vårtermin.
Du hade inget "andrahandsval", en annan utbildning du kommit in på som du tänkt testa?
potlakare

Re: Reservuppringningen vt22

Inlägg av potlakare »

Lakareeee skrev: 24 jan 2022, 16:26 Du hade inget "andrahandsval", en annan utbildning du kommit in på som du tänkt testa?
Jag pluggar till civ. ing. i informationsteknik här i Gbg (första året), tänker att jag i framtiden ska kunna starta ngt e-hälsorelaterat om jag tröttnar på ett vanligt läkarjobb/om jag inte skulle komma in även i framtiden.

Själv då?
Lakareeee

Re: Reservuppringningen vt22

Inlägg av Lakareeee »

potlakare skrev: 24 jan 2022, 16:42 Jag pluggar till civ. ing. i informationsteknik här i Gbg (första året), tänker att jag i framtiden ska kunna starta ngt e-hälsorelaterat om jag tröttnar på ett vanligt läkarjobb/om jag inte skulle komma in även i framtiden.

Själv då?
Smart! Komma in gör du definitivt, om inte det skulle gå hela vägen nu i vår, kommer du in till höst ifall du gör möjligen en prövning, det tror jag!

Jag påbörjade faktiskt termin 1 på tandläkarprogrammet här i Göteborg idag... Men vill ju något annat...

Siffran i Linköping är nu uppe i 18!
Reserv8

Re: Reservuppringningen vt22

Inlägg av Reserv8 »

Jag blev erbjuden en plats i Linköping! Kommer lämna i Umeå. Sökt med BII. Grattis till dig som får min plats, Umeå verkar vara ett sjukt bra lärosäte. Väljer Linköping bara för den geografiska placeringen. Tror ni Linköping är bra? :pinsamt:
Lakareeee

Re: Reservuppringningen vt22

Inlägg av Lakareeee »

Reserv8 skrev: 24 jan 2022, 17:20 Jag blev erbjuden en plats i Linköping! Kommer lämna i Umeå. Sökt med BII. Grattis till dig som får min plats, Umeå verkar vara ett sjukt bra lärosäte. Väljer Linköping bara för den geografiska placeringen. Tror ni Linköping är bra? :pinsamt:
TUSENTACK! Då hoppas jag på ett samtal när som helst ikväll eller imorgon🙏😍

Jag känner en person som börjar i Linköping nu och han känner fleraa dom läser där och som är supernöjda!

Förresten om jag nu skulle bli antagen, har jag missat mer än 1 veckas föreläsningar! Tror du jag kan ta igen det? Tusentusen tack! 🥰
Antagen8

Re: Reservuppringningen vt22

Inlägg av Antagen8 »

Ja, det är ganska mycket information som du måste ta igen. Jag skulle dock kunna skicka mina anteckningar till dig/ förklara vad du har missat om du skulle vilja det. Men hur ska vi få kontakt? Vill inte skriva mitt namn här haha :)
Låst