Reservuppringningen vt22

Diskussioner om antagning till svenska läkarprogram inför 2022 års vårtermin.
potentielllakare

Reservuppringningen vt22

Inlägg av potentielllakare »

Hej

Tänkte göra en likadan tråd som jag sett gjorts tidigare terminer. Tänker att vi stackare som fortfarande befinner oss i reservsplatslimbo kan skriva av oss och, om gud vill, också meddela när vi har blivit uppringda. Glöm inte att tacka nej till er plats eller reservplats till universitetet i fråga (så fort som möjligt) om ni inte vill ha platsen.
Själv sitter jag på reservplats 5 i BII-kvoten i Umeå, 13 i Örebro och 15 i Linköping.
Lycka till alla reserver! :glad:
Reserv 2

Re: Reservuppringningen vt22

Inlägg av Reserv 2 »

Sitter med reserv i bii gruppen dock reserv 8 i Umeå, 16 i Örebro och 18 i Linköping tror du vi har någon chans? Får man fråga vad du hade i merit?
potentielllakare

Re: Reservuppringningen vt22

Inlägg av potentielllakare »

Reserv 2 skrev: 22 dec 2021, 20:40 Sitter med reserv i bii gruppen dock reserv 8 i Umeå, 16 i Örebro och 18 i Linköping tror du vi har någon chans? Får man fråga vad du hade i merit?
Självklart får du det. Har 21.62 utan ngt HP. Kollar man 3 av de senaste 4 åren så hade vi kommit in med våra reservplatser i Umeå, men inte i Örebro. Tror vi båda kommer in i Umeå. Har ingen tillgång till sista reserv som kommit in i Linköping senaste åren tyvärr. Vad har du själv för betyg och vad tror du om våra chanser?
Reserv 2

Re: Reservuppringningen vt22

Inlägg av Reserv 2 »

Åh då har vi rätt nära merit, jag har 21,61 och 1,05 i hp dock bara gjort den en gång för och testa hur det var så inget värdefullt resultat. Jag kontaktade Linköping men de kunde inte ge ut någon status på hur många reserver de tar emot men att de börjar ringa 10/1. Jag har läst på på denna sidan att reserv 18 i bii blev antagen, dock var detta ett par år sedan. Jag tror du har en stor chans och bli uppringd i Umeå dock som du säger är Örebro tveksamt men jag tror de beror på att de har överintag så vi har nästan en större chans med Linköping.
Reserv 2

Re: Reservuppringningen vt22

Inlägg av Reserv 2 »

Reserv 2 skrev: 22 dec 2021, 22:18 Åh då har vi rätt nära merit, jag har 21,61 och 1,05 i hp dock bara gjort den en gång för och testa hur det var så inget värdefullt resultat. Jag kontaktade Linköping men de kunde inte ge ut någon status på hur många reserver de tar emot men att de börjar ringa 10/1. Jag har läst på på denna sidan att reserv 18 i bii blev antagen, dock var detta ett par år sedan. Jag tror du har en stor chans och bli uppringd i Umeå dock som du säger är Örebro tveksamt men jag tror de beror på att de har överintag så vi har nästan en större chans med Linköping.
Menar självklart då reserv 18 i bii på Linköping
Framtidalakare

Re: Reservuppringningen vt22

Inlägg av Framtidalakare »

Jag är antagen i Umeå men väntar på att bli antagen i Göteborg. Jag har reservplats 1 i BI kategorin.
nyfiken

Re: Reservuppringningen vt22

Inlägg av nyfiken »

Hej allesammans! Även jag är reserv.
Jag tänker mig att de flesta som blir inringda blir det i samband med uppropet då folk inte dyker upp. Uppropet är väl då den 17:e Januari då vårterminen börjar för samtliga skolor? Eller tänker jag fel här?
frida8

Re: Reservuppringningen vt22

Inlägg av frida8 »

nyfiken skrev: 02 jan 2022, 22:24 Hej allesammans! Även jag är reserv.
Jag tänker mig att de flesta som blir inringda blir det i samband med uppropet då folk inte dyker upp. Uppropet är väl då den 17:e Januari då vårterminen börjar för samtliga skolor? Eller tänker jag fel här?
Hej! Vad jag förstått det som så kan man tacka nej till sin plats innan terminstart och i dessa fall kan man bli uppringd innan terminstart.
Guest

Re: Reservuppringningen vt22

Inlägg av Guest »

frida8 skrev: 03 jan 2022, 15:48 Hej! Vad jag förstått det som så kan man tacka nej till sin plats innan terminstart och i dessa fall kan man bli uppringd innan terminstart.
Jag har också förstått det som att man kan bli inringd innan terminsstart, om man har tur. Men även att det är en del som inte kommer på uppropet och därmed ger plats till andra. Många universitet räknar med det dock, så även om folk tackar nej så kanske man inte får en plats iom överintag.
Gast

Re: Reservuppringningen vt22

Inlägg av Gast »

Någon som har blivit uppringd än?
Låst