Reservuppringningen vt22

Diskussioner om antagning till svenska läkarprogram inför 2022 års vårtermin.
Gast

Re: Reservuppringningen vt22

Inlägg av Gast »

Lakareeee skrev: 24 jan 2022, 17:07 Smart! Komma in gör du definitivt, om inte det skulle gå hela vägen nu i vår, kommer du in till höst ifall du gör möjligen en prövning, det tror jag!

Jag påbörjade faktiskt termin 1 på tandläkarprogrammet här i Göteborg idag... Men vill ju något annat...

Siffran i Linköping är nu uppe i 18!
STORT GRATTIS till er båda!! Men du som är reserv 3 i Umeå i bii står du inte reserv i Linköping också? Isf vilket reservnummer? Det står nu att siffran är 17 i Linköping igen, de innebär att minst reserv 9 och 10 kommer att bli antagna
Lakareeee

Re: Reservuppringningen vt22

Inlägg av Lakareeee »

Antagen8 skrev: 24 jan 2022, 17:39 Ja, det är ganska mycket information som du måste ta igen. Jag skulle dock kunna skicka mina anteckningar till dig/ förklara vad du har missat om du skulle vilja det. Men hur ska vi få kontakt? Vill inte skriva mitt namn här haha :)
GRATTIS till din plats!!
Jo jättegärna! Hade varit guldvärt!😍 Hm oj ja hur ska vi göra😬
Lakareeee

Re: Reservuppringningen vt22

Inlägg av Lakareeee »

Gast skrev: 24 jan 2022, 17:42 STORT GRATTIS till er båda!! Men du som är reserv 3 i Umeå i bii står du inte reserv i Linköping också? Isf vilket reservnummer? Det står nu att siffran är 17 i Linköping igen, de innebär att minst reserv 9 och 10 kommer att bli antagna
Joo! Jag hade reservplats 13 i Linköping, 10 i Örebro och 3 i Umeå!
Gast

Re: Reservuppringningen vt22

Inlägg av Gast »

Lakareeee skrev: 24 jan 2022, 17:53 Joo! Jag hade reservplats 13 i Linköping, 10 i Örebro och 3 i Umeå!
Men om du blir uppringd av Umeå kommer du att tacka nej till resterande? Menar om Umeå är ditt förstaval eller kommer du tacka ja till Linköping om du blir antagen där med?
Gäst

Re: Reservuppringningen vt22

Inlägg av Gäst »

Någon som är i BII och vill lämna sin plats i Göteborg om hen blir antagen i Lund eller vill hoppa av kanske?
Är reserv 1 i Gbg. Ringde syven och fick veta att det är full just nu och kommer ringa mig ifall någon hoppar av.
Lakareeee

Re: Reservuppringningen vt22

Inlägg av Lakareeee »

Antagen8 skrev: 24 jan 2022, 17:39 Ja, det är ganska mycket information som du måste ta igen. Jag skulle dock kunna skicka mina anteckningar till dig/ förklara vad du har missat om du skulle vilja det. Men hur ska vi få kontakt? Vill inte skriva mitt namn här haha :)
Jag kan skriva mitt namn? Om jag blir uppringd! Om du har koll här då? Hade betytt otroligt mycket! 🥰
Lakareeee

Re: Reservuppringningen vt22

Inlägg av Lakareeee »

Gast skrev: 24 jan 2022, 17:56 Men om du blir uppringd av Umeå kommer du att tacka nej till resterande? Menar om Umeå är ditt förstaval eller kommer du tacka ja till Linköping om du blir antagen där med?
Jag har Linköping först, sedan Örebro och Umeå. Så skulle jag få en plats i Linköping, hade jag tagit den över Umeå (också för det geografiska läget då jag bor i Skåne och det tar 12-15 h att åka till och från Umeå).
Potlakare

Re: Reservuppringningen vt22

Inlägg av Potlakare »

Stort grattis till er som kommit in, hoppas det är exakt lika bra som ni förväntar er.
Ingen som vet ifall den andra reserven som kom in också hade en plats i Umeå?
LakarSara

Re: Reservuppringningen vt22

Inlägg av LakarSara »

Lakareeee skrev: 24 jan 2022, 18:59 Jag kan skriva mitt namn? Om jag blir uppringd! Om du har koll här då? Hade betytt otroligt mycket! 🥰
Ja absolut! Håller koll, kommer in både imorgon och överimorgon. Oroa dig inte! Kommer gå super om du kommer in! Jag skickar allt jag har till dig!
Lakareeee

Re: Reservuppringningen vt22

Inlägg av Lakareeee »

Siffran på antagning.se är nu nere på 11 men jag har ännu inte blivit uppringd... Skriver här direkt ifall det skulle hända!
Låst