Reservuppringningen vt22

Diskussioner om antagning till svenska läkarprogram inför 2022 års vårtermin.
Pingvinen96
Inlägg: 5
Blev medlem: 28 dec 2021, 11:22

Re: Reservuppringningen vt22

Inlägg av Pingvinen96 »

Vilket datum kan man räkna med att inte fått en plats om man ej blivit uppringd? Tänker så att det bör vara senast en-två dagar efter uppropet då några inte dyker upp?
kev12

Re: Reservuppringningen vt22

Inlägg av kev12 »

Tror man man räkna med 2 v efter uppropet. En del hoppar av av olika anledningar
Gäst

Re: Reservuppringningen vt22

Inlägg av Gäst »

Är det nån reserv som blivit kontaktad än?
Guest

Re: Reservuppringningen vt22

Inlägg av Guest »

kev12 skrev: 10 jan 2022, 14:06 Tror man man räkna med 2 v efter uppropet. En del hoppar av av olika anledningar
Tror som kev12, upp till två veckor, sen är det nog kört. Är vad jag tror.

Störst sannolikhet är nog någon/några dagar efter uppropet. Har man tur så blir man uppringd redan den här veckan! Vilket/vilka universitet är ni reserver på?
Gäst

Re: Reservuppringningen vt22

Inlägg av Gäst »

Guest skrev: 11 jan 2022, 09:31 Tror som kev12, upp till två veckor, sen är det nog kört. Är vad jag tror.

Störst sannolikhet är nog någon/några dagar efter uppropet. Har man tur så blir man uppringd redan den här veckan! Vilket/vilka universitet är ni reserver på?
Ja. GU skriver att dom kontaktar reserver i upp till två veckor. Tidigare har för mig att det var max en vecka. Är själv på sjätte plats till GU i HP-kvoten.
Guest

Reservuppringningen vt22

Inlägg av Guest »

Karolinska har börjat ringa reserver.
Gast

Re: Reservuppringningen vt22

Inlägg av Gast »

Guest skrev: 12 jan 2022, 10:20 Karolinska har börjat ringa reserver.
Även Umeå och Linköping har börjat, Örebro börjar imorgon sa de. Dock sa alla tre universitet att de blir många fler uppringningar efter deras upprop då de är då de har bättre koll på hur många som faktiskt kommer börja.
lyckatillalla

Re: Reservuppringningen vt22

Inlägg av lyckatillalla »

Någon som haft turen att bli uppringd ännu? Ett stort grattis till er isåfall, hoppas studierna är allt ni förväntar er! :glad: Skriv gärna lärosäte/kvot/reservplats för oss andra som ännu väntar.
Gast

Re: Reservuppringningen vt22

Inlägg av Gast »

Jag är reserv 1 i BI-kvoten i Göteborg. De har inte ringt upp mig iallafall…
Guest

Re: Reservuppringningen vt22

Inlägg av Guest »

jag är reserv 1 BI på KI, blev uppringd och erbjuden en plats.
Låst