RESERV BII KOMMER VI IN?

Diskussioner om antagning till svenska läkarprogram inför 2022 års vårtermin.
LakarSara

RESERV BII KOMMER VI IN?

Inlägg av LakarSara »

Hej alla!
En vecka kvar till andra urvalet. Har 21,67 i snitt och söker i urvalsgrupp BII.
Tror ni jag kommer få en plats?
Blev efter urval 1:
Reserv #6 i Umeå
Reserv #12 i Örebro
Reserv #21 i Linköping

Vill mest av allt komma in i Örebro. Är det helt omöjligt? Vad har ni för snitt och vad blev ni för reserv?
Gast12

Re: RESERV BII KOMMER VI IN?

Inlägg av Gast12 »

Hej!
Har exakt samma betyg som dig i BII-kvoten (21.67) :)
Köplatser efter urval 1:
#7 i Örebro
#16 i Linköping
#2 i Umeå
Guhoppasjag

Re: RESERV BII KOMMER VI IN?

Inlägg av Guhoppasjag »

Antagen i Umeå och står som reserv i GU i BII. Kommer lämna platsen i Umeå ifall jag skulle komma in.
Gäst

Re: RESERV BII KOMMER VI IN?

Inlägg av Gäst »

Gast12 skrev: 15 dec 2021, 09:06 Hej!
Har exakt samma betyg som dig i BII-kvoten (21.67) :)
Köplatser efter urval 1:
#7 i Örebro
#16 i Linköping
#2 i Umeå
Håller tummarna! Vart vill du komma in helst? Hoppas verkligen många av de 21 tackar nej så vi kommer in. Känns som en evig väntan tills vi får svar...
Sofia_medstud2022

Re: RESERV BII KOMMER VI IN?

Inlägg av Sofia_medstud2022 »

Hej!
Jag är reserv 3 till läkarprogrammet i Lund, med meritvärdet 21.97 i BII.
Lycka till allihopa!
potlakarstudent

Re: RESERV BII KOMMER VI IN?

Inlägg av potlakarstudent »

Hej allesammans!
Jag slutade upp som reserv 14 i Umeå, reserv 20 i Örebro och reserv 30 i Linköping. Hoppas innerligen att jag på något mirakulöst sätt kommer in i Örebro/Linköping då jag inte tror att jag skulle klara av att flytta till Umeå som ligger 9 h bort för mig.
Gast12

Re: RESERV BII KOMMER VI IN?

Inlägg av Gast12 »

Gäst skrev: 15 dec 2021, 11:30 Håller tummarna! Vart vill du komma in helst? Hoppas verkligen många av de 21 tackar nej så vi kommer in. Känns som en evig väntan tills vi får svar...
Har satt dem i ordningen Örebro, Linköping, Umeå. Så jag vill precis som du helst in i Örebro! Sedan vill jag ABSOLUT helst plugga i Uppsala men där är jag på plats 38 så det känns lite kört haha.
Håller med, väntan är hemsk.. förhoppningsvis är det många som kommit in i Örebro som kommer in som reserv vid ett annat lärosäte de hellre vill läsa vid.
Håller tummarna för oss båda!
LakarSara

Re: RESERV BII KOMMER VI IN?

Inlägg av LakarSara »

potlakarstudent skrev: 15 dec 2021, 11:54 Hej allesammans!
Jag slutade upp som reserv 14 i Umeå, reserv 20 i Örebro och reserv 30 i Linköping. Hoppas innerligen att jag på något mirakulöst sätt kommer in i Örebro/Linköping då jag inte tror att jag skulle klara av att flytta till Umeå som ligger 9 h bort för mig.
Jag förstår dig helt! Umeå är lika långt för mig, men kommer jag in (reserv 6) så kommer jag inte tacka nej. Har väntat i 3,5år på att vara så här nära. Haft mycket högre reserv tidigare år. Men mitt hopp är att om jag kommer in i Umeå kanske bli uppringd till Örebro. Håller tummarna att du kommer in där du vill!
Potlakarstudent

Re: RESERV BII KOMMER VI IN?

Inlägg av Potlakarstudent »

LakarSara skrev: 15 dec 2021, 23:58 Jag förstår dig helt! Umeå är lika långt för mig, men kommer jag in (reserv 6) så kommer jag inte tacka nej. Har väntat i 3,5år på att vara så här nära. Haft mycket högre reserv tidigare år. Men mitt hopp är att om jag kommer in i Umeå kanske bli uppringd till Örebro. Håller tummarna att du kommer in där du vill!
Tack så jättemycket för peppen, det behövs verkligen nu med all stress de senaste dagarna. Förstår helt att du vill börja om du väntat så pass länge, men för mig är det första gången och jag tänker att jag därför kan lägga ett halvår till på att plugga upp betyg så jag kommer in vid ett lärosäte som ligger lite närmare så jag slipper flytta från flickvän/familj/vänner. Håller tummarna för dig också. :glad: Du borde vara i princip 100 % säker i Umeå. Så långt bak som statistiken jag fått av Syv i Umeå går så har det aldrig skett att antagningspoängen inte sjunkit med åtminstone 0.02 från urval 1 till sista reserv.
LakarSara

Re: RESERV BII KOMMER VI IN?

Inlägg av LakarSara »

Potlakarstudent skrev: 16 dec 2021, 00:46 Tack så jättemycket för peppen, det behövs verkligen nu med all stress de senaste dagarna. Förstår helt att du vill börja om du väntat så pass länge, men för mig är det första gången och jag tänker att jag därför kan lägga ett halvår till på att plugga upp betyg så jag kommer in vid ett lärosäte som ligger lite närmare så jag slipper flytta från flickvän/familj/vänner. Håller tummarna för dig också. :glad: Du borde vara i princip 100 % säker i Umeå. Så långt bak som statistiken jag fått av Syv i Umeå går så har det aldrig skett att antagningspoängen inte sjunkit med åtminstone 0.02 från urval 1 till sista reserv.
Åh tack själv för peppen! Känns så oerhört hög konkurrens iår så vågar inte tro någonting. Får bara vänta och se. Ja men dåså, om det är din första gång är det absolut ingen stress. Pluggar du upp så du får i alla fall 21.70 till hösten borde det räcka till de flesta lärosätena. I min stad får man bara göra 2 prövningar, men jag anmälde mig till flera städer utanför och på så sätt kunde jag göra fler prövningar. I Eskilstuna får man göra 4 och behöver inte vara bosatt där. Lycka till!
Låst