Antagningschanser i BII

Diskussioner om antagning till svenska läkarprogram inför 2022 års vårtermin.
Julia

Antagningschanser i BII

Inlägg av Julia »

Hej!
Har sökt läkarprogrammet och har följande reservplatser efter urval 1 (båda gäller BII-kvoten):
Plats 7 i Örebro
Plats 2 i Umeå

Vad tros om mina chanser att bli antagen? Vill helst komma in i Örebro men vet inte riktigt hur hoppfull jag vågar vara.
Jättetacksam för spekulationer!
Lakarstudeeeeent

Re: Antagningschanser i BII

Inlägg av Lakarstudeeeeent »

100 % antagen i Umeå, Örebro är mycket svårt att säga då de tillämpade ett så stort överintag. Får jag fråga vad du har för meritvärde?
Julia

Re: Antagningschanser i BII

Inlägg av Julia »

Tack för svar! Absolut, jag har 21,67 i merit :)
LakarSara

Re: Antagningschanser i BII

Inlägg av LakarSara »

Åh! Söker oxå i BII och har 21,67 i snitt. Örebro blev jag reserv 12 och Umeå reserv 6. Antar att dem lottar reservplatserna för de som har samma snitt. Håller tummarna att jag kommer in i någon utav lärosätena både du och jag!
Frida8

Re: Antagningschanser i BII

Inlägg av Frida8 »

LakarSara skrev: 15 dec 2021, 00:39 Åh! Söker oxå i BII och har 21,67 i snitt. Örebro blev jag reserv 12 och Umeå reserv 6. Antar att dem lottar reservplatserna för de som har samma snitt. Håller tummarna att jag kommer in i någon utav lärosätena både du och jag!
Jag tror att de går på HP om man har samma meritvärde. Jag sitter i precis samma sits som er (21.67 i BII) och fick efter första urvalet reservplats 9 i Örebro, och nu efter andra urvalet reservplats 2.
Julia

Re: Antagningschanser i BII

Inlägg av Julia »

Jag lyckades bli antagen i Örebro nu vid urval 2! Måste ha varit precis på håret då jag var reserv 7 vid urval 1 :)
Med reserv 2 efter urval 2 tror jag absolut att du blir uppringd! Det är många som säger ifrån sig sin plats av olika skäl eller inte dyker upp på uppropet. Jag håller tummarna!
Frida8

Re: Antagningschanser i BII

Inlägg av Frida8 »

Julia skrev: 22 dec 2021, 22:54 Jag lyckades bli antagen i Örebro nu vid urval 2! Måste ha varit precis på håret då jag var reserv 7 vid urval 1 :)
Med reserv 2 efter urval 2 tror jag absolut att du blir uppringd! Det är många som säger ifrån sig sin plats av olika skäl eller inte dyker upp på uppropet. Jag håller tummarna!
Vad roligt för dig! Då kanske vi blir klasskompisar till våren! Får jag fråga vad du har på HP? Jag har 1.20,, misstänker att du har lite högre än det, stämmer det? :glad:
Julia

Re: Antagningschanser i BII

Inlägg av Julia »

Frida8 skrev: 24 dec 2021, 14:49 Vad roligt för dig! Då kanske vi blir klasskompisar till våren! Får jag fråga vad du har på HP? Jag har 1.20,, misstänker att du har lite högre än det, stämmer det? :glad:
Ja men precis det blir vi ju högst troligt! Håller tummarna för dig! Absolut, det blev 1.45 på hp för min del :)
Gest

Re: Antagningschanser i BII

Inlägg av Gest »

Vad tror ni om mina chanser att bli uppringd, är reserv 8 i Umeå, reserv 16 i Örebro och 18 i Linköping detta är Bii kvoten. Jag tror jag har en chans i Umeå men jag vill in i Linköping, någon som vet hur många reserver de har ringt tidigare år?
Godis

Re: Antagningschanser i BII

Inlägg av Godis »

Vet faktiskt inte. Men kolla på antagning.se och se om några tackat nej så kanske det ger dig en lite bättre bild
Låst