Vårens antagning

Diskussioner om antagning till svenska läkarprogram inför 2022 års vårtermin.
Aspiranten

Vårens antagning

Inlägg av Aspiranten »

Hur tror ni HP gränsen kommer vara VT22? Kommer den sänkas jämfört med HT21?
Mattekillen
Inlägg: 29
Blev medlem: 06 okt 2021, 18:49

Re: Vårens antagning

Inlägg av Mattekillen »

Personligen tror jag att det nog kommer att sänkas. Anledningen till att jag tror det är eftersom jag tror under HT21 så berodde de höga antagningspoängen dels på grund av Corona men också på grund av att många väntade nog in det nya läkarprogrammet. De har även nu släppt alla restriktioner så man vet aldrig ungdomar kanske börjar jobba mer nu, känner några som hade planerat plugga inför VT men efter de släppte restriktionerna och lyckades få jobb inom restauranger valde att vänta till HT22. Man kan alltid hoppas att många tänker så också att det sänks. Min magkänsla säga som sagt att det kommer sänkas men vet aldrig med dessa antagningspoäng. Hoppas själv att komma in i Lund denna terminen med 21,59, BI. Hur spekulerar du själv?
Aspiranten

Re: Vårens antagning

Inlägg av Aspiranten »

Hej! Sorry för sent svar! Jag hoppas på en sänkning men är rätt osäker. Har 1.65 HP och vill helst till KI/LU/GU. Vilket verkar bli svårt. Är faktiskt lite deppig över det.
Mattekillen
Inlägg: 29
Blev medlem: 06 okt 2021, 18:49

Re: Vårens antagning

Inlägg av Mattekillen »

Känner samma, man har ingen aning hur det kommer bli. Hoppas ju att nu när de släppt restriktionerna att de kan bidra till att antagningspoängen sänks. Hoppa själv att jag kommer in genom BI i Lund men vi får se. Vet inte riktigt hur det blir med HP men känns som att det kan sänkas i jämförelse med VT21 0,05 vilket jag har för mig hade isf räckt för att komma in i GU.
Låst