Läkarassistent

Att som läkarstudent arbeta som underläkare eller läkarassistent: ansökan, arbetsuppgifter, löner, et cetera.
PPP
Inlägg: 9
Blev medlem: 06 jan 2013, 23:14

Läkarassistent

Inlägg av PPP »

Hej på er.

Nyfiken på om någon som fått anställning som läkarassistent. Undrar lite om hur du/ni gick till väga för att få jobbet (primärvård/slutenvård?), arbetsuppgifter, lön och vilken termin du/ni går.

Tack! :)
Hakke13

Re: Läkarassistent

Inlägg av Hakke13 »

PPP skrev:Hej på er.

Nyfiken på om någon som fått anställning som läkarassistent. Undrar lite om hur du/ni gick till väga för att få jobbet (primärvård/slutenvård?), arbetsuppgifter, lön och vilken termin du/ni går.

Tack! :)
Hej PPP!
Jag jobbar för närvarande som läkarass på en vårdcentral i glesbygd. Gjorde helt enkelt så att jag mailade till de verksamhetschefer som finns på vårdcentralerna där jag kunde tänka mig att jobba, där jag presenterade mig själv och helt enkelt frågade om de hade något läkarassistentjobb över sommaren. Till sist fick jag ett mail från mitt 2a-handsval, fick gå på intervju och fick sedan jobbet! :glad:

Arbetsuppgifter? Som VFU på VC, rätt & slätt. Får se lite mer än på VFU dock och lära mig nya saker (lägga bedövning, injicera kortison i knän osv.)

Lön? 20 500 kr före skatt, 40h/v.

Termin? Just avslutat T6 på KI.
PPP
Inlägg: 9
Blev medlem: 06 jan 2013, 23:14

Re: Läkarassistent

Inlägg av PPP »

Låter otroligt!
Hakke1
Inlägg: 97
Blev medlem: 11 mar 2015, 11:13

Läkarassistent

Inlägg av Hakke1 »

Även denna sommar gör jag samma sak, dock på mitt 1a-handsval. Flera av mina kursare har också fått läkarassjobb i glesbygd (Dalarna i vårt fall). Lycka till i jobbsökandet! :)
Grelax
Inlägg: 1
Blev medlem: 19 maj 2015, 15:25

Läkarassistent

Inlägg av Grelax »

Kommer jobba som läkarass i sommar på vårdcentral i södra norrland. Ska göra som VFU tidigare. Får 24700:- /månad. Klart över förväntan!
Skriv svar