Reservantagning/uppringning efter urval 2 HT2021

Diskussioner om antagning till svenska läkarprogram inför 2021 års hösttermin.
Gäst

Re: Reservantagning/uppringning efter urval 2 HT2021

Inlägg av Gäst »

Gäst skrev: 26 aug 2021, 10:01 Hej!

Själv står jag som 3:e reserv i hp-gruppen. Har inte hört ngt ännu, är det någon som vet om de börjat ringa i den gruppen än?
Känns väl som chanserna minskar nu när uppropet varit..
Glömde skriva att det var Gu jag är reserv på :)
Hejsan

Re: Reservantagning/uppringning efter urval 2 HT2021

Inlägg av Hejsan »

HPbonden skrev: 26 aug 2021, 09:30 Innan Lund började reservkallelserna så stod antalet antagna från HP-kvoten på 41. Igår kväll var det 43, jag antog att de måste kallat på två reserver, det innebar att jag var näst på tur.

Nu i morse så såg jag att antalet var nere på 42, alltså ngn ytterligare har tackat nej.

För en halvtimme sen ringde Lund och erbjöd en plats! Jag var den sista reserven att bli kallad före uppropet :visslar:

Som svar på min egna fråga jag ställde angående tänketid, verkar man få några timmar att tacka ja annars går platsen vidare till näst på tur.
Stort stort grattis!! Välkommen ner till Skåneland :ler: , du kommer stormtrivas.
PS. Sa ju att du skulle få en plats!
Hejsan

Re: Reservantagning/uppringning efter urval 2 HT2021

Inlägg av Hejsan »

Gäst skrev: 26 aug 2021, 10:01 Hej!

Själv står jag som 3:e reserv i hp-gruppen. Har inte hört ngt ännu, är det någon som vet om de börjat ringa i den gruppen än?
Känns väl som chanserna minskar nu när uppropet varit..
Hej, nu när jag har kollat på antagningen.se ligger antalet antagna på 53, låg på 51 igår (HP-kvoten) vilket innebär att de har ringt upp två reserver, alltså är du officielt reserv 1 i HP-kvoten och jag reserv 3. Tror nog att de ringer upp dig snart i slutet av veckan iaf! Tycker inte du ska vara orolig...

Dock jobbigt att de har väntat så långt efter uppropet att börja ringa upp reserver i HP-kvoten det har liksom legat på 51 antagna i några dagar nu! :ledsen:
Kalle

Re: Reservantagning/uppringning efter urval 2 HT2021

Inlägg av Kalle »

Jag började på GU i måndags, och blev uppringd igår av KI som erbjöd plats. Låg då plats 5 i HP-kvoten. Tackade ja till platsen på KI. STRESS :tokig:
Hejsan

Re: Reservantagning/uppringning efter urval 2 HT2021

Inlägg av Hejsan »

Kalle skrev: 27 aug 2021, 14:10 Jag började på GU i måndags, och blev uppringd igår av KI som erbjöd plats. Låg då plats 5 i HP-kvoten. Tackade ja till platsen på KI. STRESS :tokig:
Hahaha Grattis! :party: Hoppas det inte blir alltför jobbigt med all flytt.

Har KI haft sitt upprop?
HPbonden

Re: Reservantagning/uppringning efter urval 2 HT2021

Inlägg av HPbonden »

Hejsan skrev: 26 aug 2021, 10:38 Stort stort grattis!! Välkommen ner till Skåneland :ler: , du kommer stormtrivas.
PS. Sa ju att du skulle få en plats!
Tackar :party:

Du tog ett bra initiativ med den här tråden, vi reserver behöver lite sällskap under väntetiden. Hoppas GU ringer dig nästa vecka, om inte hoppas jag du har det grymt i Linköping.

Lycka till allihop!
Kalle

Re: Reservantagning/uppringning efter urval 2 HT2021

Inlägg av Kalle »

Hejsan skrev: 27 aug 2021, 15:15 Hahaha Grattis! :party: Hoppas det inte blir alltför jobbigt med all flytt.

Har KI haft sitt upprop?
Tack! :ler: Det ska nog gå bra! (Man har liksom vant sig, haha)

Nej, de har det på måndag
Hejsan

Re: Reservantagning/uppringning efter urval 2 HT2021

Inlägg av Hejsan »

Gäst skrev: 26 aug 2021, 10:01 Hej!

Själv står jag som 3:e reserv i hp-gruppen. Har inte hört ngt ännu, är det någon som vet om de börjat ringa i den gruppen än?
Känns väl som chanserna minskar nu när uppropet varit..
Hur ser det ut för dig nu? Har du blivit uppringd?
Mommo

Re: Reservantagning/uppringning efter urval 2 HT2021

Inlägg av Mommo »

Nån som vet hur det ser ut i Lund? Ser ut på antagning.se som att antalet antagna droppat till 41 :oskyldig:
Gäst

Re: Reservantagning/uppringning efter urval 2 HT2021

Inlägg av Gäst »

Nån som blivit uppringd i BII gruppen än?
Låst