Reservantagning/uppringning efter urval 2 HT2021

Diskussioner om antagning till svenska läkarprogram inför 2021 års hösttermin.
Lov

Re: Reservantagning/uppringning efter urval 2 HT2021

Inlägg av Lov »

Gäst skrev: 21 aug 2021, 14:52 Såg också på antagningen att det hade flyttats lite på BI gruppen i Göteborg från 40 till 38, har kollat nu och nu ligger det på 39 antagna. Betyder det att reserver har tillkallats, eller?
Dåså! Ja då har reservantagningen nog börjat i Göteborg också. :)
Gäst

Re: Reservantagning/uppringning efter urval 2 HT2021

Inlägg av Gäst »

Lov skrev: 21 aug 2021, 18:15 Dåså! Ja då har reservantagningen nog börjat i Göteborg också. :)
såg nu också att antalet antagna i HP-gruppen ligger på 54 nu låg på 55 innan.
Hejsan

Re: Reservantagning/uppringning efter urval 2 HT2021

Inlägg av Hejsan »

Surri skrev: 21 aug 2021, 18:00 Tack! :D
Jag är från Stockholm. Håller för tillfället på att städa ur lägenheten så att den är uthyrningsbar. Jag har inte fått boende i Umeå än. Har du några tips? Har mailat lite runt lite till de som lagt ut en annons, men inget riktigt napp än. :)
Det blir ju lite så stressigt när det kommer till reservantagningen. Har inga tips utöver de vanliga tyvärr…
Har dock hört att det borde vara lättare att hitta boende i Umeå än i de andra studentstäderna, vet inte huruvida det stämmer.

Hoppas verkligen du trivs i Umeå och med läkarstudierna! Lycka till!!! :tummarupp:
Hej

Re: Reservantagning/uppringning efter urval 2 HT2021

Inlägg av Hej »

Var någon på Göteborgs upprop idag och således vet hur många som inte dök upp? :)
Gäst

Re: Reservantagning/uppringning efter urval 2 HT2021

Inlägg av Gäst »

Blev uppringd idag! 14:27
Från Telefon: ‭+46 90-786 54 54‬

Umeå Universitet
Läkarprogrammet

Reserv 6: Efter andra Antagningen
Reserv 22: Efter första Antagningen

HP-Kvoten
Högskoleprovsresultat: 1.65

Katja Leijonmarck
Guest

Re: Reservantagning/uppringning efter urval 2 HT2021

Inlägg av Guest »

Hej skrev: 23 aug 2021, 12:55 Var någon på Göteborgs upprop idag och således vet hur många som inte dök upp? :)

Har en vän som har varit där idag och sa att det var ca 6 elever som inte dök upp i uppropet
HPbonden

Re: Reservantagning/uppringning efter urval 2 HT2021

Inlägg av HPbonden »

Hejsan skrev: 03 aug 2021, 17:53 Hahah om jag ska vara helt ärlig vet jag faktiskt inte. Det beror väl på om de ringer upp mig efter kurstarten så skulle det vara jobbigt att säga upp sin lägenhet och flytta till Göteborg inom så kort varsel…

Så för att svara på din fråga skulle jag nog helst vänta Max några dagar efter uppropet, beroende på om jag får ett gott första intryck av Linköping. Dock det som är till min fördel är ju att uppropet på GU infaller 23 augusti och på Liu den 30:e så det finns en chans att man blir uppringd innan uppropet på LIU.
Inte blivit uppringd från GU än?
HPbonden

Re: Reservantagning/uppringning efter urval 2 HT2021

Inlägg av HPbonden »

Undrarundrar skrev: 07 aug 2021, 13:30 HP 1.75
Reservplats 9 Uppsala Universitet efter urval 2.
Vad tror ni chanserna är?
Antagen till mitt andraval som är Örebro men skulle passa bättre personligen med Uppsala.
Tror chansen är liten.
Undrarundrar

Re: Reservantagning/uppringning efter urval 2 HT2021

Inlägg av Undrarundrar »

Tror jag med dessvärre...pratade med någon studievägledare på UU som sa att 3 av dom före mig har KI som första val så får hoppas att de ligger bra till i reservplacering dit och blir inkallade där samt att övriga 5 före mig kommer in eller väljer annat lärosäte om det nu börjar kallas in reserver till UU dvs.
Hejsan

Re: Reservantagning/uppringning efter urval 2 HT2021

Inlägg av Hejsan »

HPbonden skrev: 24 aug 2021, 09:26 Inte blivit uppringd från GU än?
Nej, inte än... :ledsen: Har dock fått ett erbjudande på lägenhet i Linköping, så det är iaf något positivt. Hur ser det ut för dig då?
Låst