DEN STORA RESERVUPPRINGNINGSTRÅDEN

Diskussioner om antagning till svenska läkarprogram inför 2021 års vårtermin.
hallahalla

DEN STORA RESERVUPPRINGNINGSTRÅDEN

Inlägg av hallahalla »

Hej,

här tänker jag att vi stackare som fortfarande befinner sig oss i reservsplatslimbo kan skriva av oss och, om gud vill, också meddela när vi har blivit uppringda. Själv sitter jag på reservplats >10 till Lund i hp-kvot. :perplex:
AlexG777

DEN STORA RESERVUPPRINGNINGSTRÅDEN

Inlägg av AlexG777 »

Bra iniativ ett limbo är vad det är så extremt jobbig väntan, går in på antagning.se med jämna mellanrum för att se om någon tackat nej till sin plats sen vet jag inte hur stort överintaget är och hur många det krävs som tackar nej för att jag ska bli antagen. Är reserv nummer 6 i Göteborg och känns som det är på håret att komma in.
Dr Bob

DEN STORA RESERVUPPRINGNINGSTRÅDEN

Inlägg av Dr Bob »

HejHej
Hakar på er i denna tråden. Är reserv 3 i Göteborg och är ständigt nervös att det inte kommer räcka denna gången. Har aldrig varit i denna situationen innan så har ingen aning hur det går till.

Få hålla tummarna för oss. :glad:
AlexG777

DEN STORA RESERVUPPRINGNINGSTRÅDEN

Inlägg av AlexG777 »

Ser att 3st tackat nej till uppsalaplatser får hoppas några i Göteborg vill gå där istället och 1 som tackat nej i Örebro, jag är reserv 1 i Örebro men kan bara tänka mig Göteborg förra VT antogs 8 reserver i HP gruppen göteborg så får se hur det blir i år med digitalt upprop som varar en vecka.
JNS

DEN STORA RESERVUPPRINGNINGSTRÅDEN

Inlägg av JNS »

Jag är plats 11 på HP-kvoten i Uppsala. Ser att antalet antagna gått från 47 till 39 nu så jag antar att ett antal nya kommer tas in, frågan är hur många? Någon som blivit uppringd av de hittills?
Dr Bob

DEN STORA RESERVUPPRINGNINGSTRÅDEN

Inlägg av Dr Bob »

Hur ser ni allt detta? Via antagning.se?
Mmmmolly

DEN STORA RESERVUPPRINGNINGSTRÅDEN

Inlägg av Mmmmolly »

Vad tror ni om min chans att bli uppringd som reserv 10 i HP-kvoten i GBG? :glad:
Guest

DEN STORA RESERVUPPRINGNINGSTRÅDEN

Inlägg av Guest »

@JNS
Antalet sjönk från 42 till 39 (inte 47 till 39).
JNS

DEN STORA RESERVUPPRINGNINGSTRÅDEN

Inlägg av JNS »

Guest skrev:@JNS
Antalet sjönk från 42 till 39 (inte 47 till 39).
Nej. Den låg på 47 samma dag som andra antagningen. Nu ligger den på 37.
Kallkritisk

DEN STORA RESERVUPPRINGNINGSTRÅDEN

Inlägg av Kallkritisk »

Nope, det låg på 47 vid FÖRSTA urvalet.
https://statistik.uhr.se/
Låst