Reserv 3 till Göteborg

Diskussioner om antagning till svenska läkarprogram inför 2021 års vårtermin.
Dr Bob

Reserv 3 till Göteborg

Inlägg av Dr Bob »

Hej
Jag är reserv 3, i HP-kvoten, till läkarprogrammet i Göteborg, undrar lite hur ni tror mina chanser ser ut? :ler:
Jag har kollat statistiken och det ser väl rätt positivt ut men är ändå väldigt nervös.

Hade känts hemskt att snubbla så här nära mållinjen :sliten:

Tack för alla svar!!
Cicero

Reserv 3 till Göteborg

Inlägg av Cicero »

Jag skulle tro att du har goda chanser, håller tummarna för dig :tummeupp: . Vilken reserv var du efter urval 1?
Dr Bob

Reserv 3 till Göteborg

Inlägg av Dr Bob »

Cicero skrev:Jag skulle tro att du har goda chanser, håller tummarna för dig :tummeupp: . Vilken reserv var du efter urval 1?
Tack tack! Jag var reserv 26 efter urval 1. :glad: Hoppades det skulle räcka ända till att bli antagen men inte riktigt. :nej:
Koro

Reserv 3 till Göteborg

Inlägg av Koro »

Hej tror ni man har möjlighet att bli antagen som reserv nr 9 i hp kvoten i uppsala eller reserv nr 17 i KI?
Cicero

Reserv 3 till Göteborg

Inlägg av Cicero »

Dr Bob skrev:Tack tack! Jag var reserv 26 efter urval 1. :glad: Hoppades det skulle räcka ända till att bli antagen men inte riktigt. :nej:
Tittar man på statistiken så ser det lovande ut att det kommer att räcka, jag tror du kommer in :glad: . Förstår att det är nervöst, men det kan rassla till en del i samband med studiestart då folk ändrar sig, inte hittar bostad m.m. så att de får ringa upp några stycken :glad: .
Koro skrev:Hej tror ni man har möjlighet att bli antagen som reserv nr 9 i hp kvoten i uppsala eller reserv nr 17 i KI?
Finns absolut en möjlighet :glad: . Tittar man på statistiken från HT20 för KI t.ex. så blev reserv 37 från urval 1 antagen och för Uppsala så blev reserv 30 antagen. Det tyder ju på att det ändå rör sig en del i HP-kvoten för både KI och Uppsala. Nu vet jag inte vilken reserv du var från urval 1 och några garantier finns ju inte, men jag hoppas att du kommer in och blir uppring av det universitet du helst vill in på :tummeupp: .
Dr Bob

Reserv 3 till Göteborg

Inlägg av Dr Bob »

Cicero skrev:
Tittar man på statistiken så ser det lovande ut att det kommer att räcka, jag tror du kommer in :glad: . Förstår att det är nervöst, men det kan rassla till en del i samband med studiestart då folk ändrar sig, inte hittar bostad m.m. så att de får ringa upp några stycken :glad: .
Tack för svar och din input! :ler:
Får ha telefonen nära så jag inte missar något samtal, det hade varit hemskt att missa chansen på grund av det :rodnar: .
Dr Bob

Reserv 3 till Göteborg

Inlägg av Dr Bob »

Är det någon som har erfarenhet när Göteborgs universitet brukar börjar ringa in sina reserver? Har en massa tentor veckan innan så risken finns att jag kommer missa samtalet de timmarna. :glor:
Har också sett att en del redan har blivit uppringda, dock inte från GU! :oj:
Gäst

Reserv 3 till Göteborg

Inlägg av Gäst »

Vet du vilka universitet har börjat ringa?
Dr Bob

Reserv 3 till Göteborg

Inlägg av Dr Bob »

Gäst skrev:Vet du vilka universitet har börjat ringa?
Ja, vad jag hittills har sett så verkar Liu samt Umeå börjat ringa. Jag har sett detta på hpguiden via läkarhörnan där en del skrivit att de har blivit uppringda. :velig:
Umeå var dock för tandläkarprogrammet men Liu för läkarprogrammet om det skiljer sig mellan programmen.
Gäst

Reserv 3 till Göteborg

Inlägg av Gäst »

Aha ok!
Låst