KI reserv

Diskussioner om antagning till svenska läkarprogram inför 2021 års vårtermin.
Gäst

KI reserv

Inlägg av Gäst »

Hej!

Har reservplats 1 på KI i BI. Vad tror ni om chansen att komma in? Förra året togs inga reserver in efter urval 2, men överintag var å andra sidan större än nu...
Guest

KI reserv

Inlägg av Guest »

Hej!

Jag har reservplats 2 på KI i BI, så precis efter dig:) Hoppas vi kommer in!
Har du kommit in någon annanstans eller gäller bara KI för dig?
Gäst

KI reserv

Inlägg av Gäst »

Får hålla tummarna för oss båda! Jag är antagen till Uppsala (BII) och kommer börja där om jag inte kommer in på KI. Hur är det för dig? :)
Guest

KI reserv

Inlägg av Guest »

Åh kul! Uppsala blir säkert jättebra annars. Jag är antagen i Göteborg i BI också och kommer börja där om det inte blir KI :)
Gäst

KI reserv

Inlägg av Gäst »

Spännande! Blir säkert bra oavsett ju!
Guest

KI reserv

Inlägg av Guest »

Ja det tror jag med!
Du kan väl skriva här om du blir uppringd som reserv på KI så ser vi hur det blir! :)
Gäst

KI reserv

Inlägg av Gäst »

Absolut! :glad:
Guest

KI reserv

Inlägg av Guest »

Hej!

Du har inte hört nåt än från KI? :) Vet inte om de börjat reservuppringning än eller hur det ser ut, funderar på att ringa dem och kolla imorgon.

Så jobbig väntan! Vet du hur stort överintag de gjort i år eller var man kan hitta den infon?
Gäst

KI reserv

Inlägg av Gäst »

Hej igen! :glad:

Har inte hört nåt än från KI än tyvärr... Men tänker att det fortfarande är lite tidigt att ringa in reserver? Säkert bra att ringa och kolla med dem! :)

Mailade KI angående överintag och det är tydligen mindre i år än det brukar! Det finns 130 platser och enligt UHR:s hemsida var det 160 antagna efter urval 2.
Guest

KI reserv

Inlägg av Guest »

Ja tänker också att de tidigast börjar nästa vecka i så fall. Ja tänker att jag ringer och kollar :)

Vad bra att du mailat! Tror du det är möjligt att fler än 30 pers tackar nej då? Känns jobbigt att spekulera men enligt antagning.se har antagna i BI gruppen gått ner från 77 till 71, så inte så många där än så länge :( Vet inte hur det ser ut i de andra grupperna.
Låst