KI reserv

Diskussioner om antagning till svenska läkarprogram inför 2021 års vårtermin.
Gäst

KI reserv

Inlägg av Gäst »

Jag är med i BII samt HP också (utöver BI) så kan se även dem. BII har bara gått ner från 23 till 22, medan HP har gått ner från 53 till 43. Så hittills minst 17 som tackat nej alltså (finns ju två eller tre till urvalsgrupper men har ingen koll på dem :glad: ). Känns ju ändå hoppfullt!

Vet du när sista dagen att registrera sig på KI är? Kanske händer mer efter det? Typ att det är vissa som struntat i att tacka nej, men sen inte registrerat sig på kursen?
Haha, mycket spekulationer nu känner jag :ler: :ler:
Guest

KI reserv

Inlägg av Guest »

Åh, skönt att du kan se de grupperna också! :) Nej, precis de andra grupperna utöver BI, BII och HP vet jag inte nåt om heller men lär ju inte vara nåt stort antal som blivit antagna där tänker jag.

Jag vet faktiskt inte när sista registreringen är på KI men på Göteborg är det först 11-18 man kan registrera sig, så kanske är nåt liknande? Hur är det på Uppsala? :glad: Haha ja det blir ju mycket spekulationer i det här läget, lite jobbigt men också lite kul å tänka vad som kan hända.
Gäst

KI reserv

Inlägg av Gäst »

Jo men håller med, och kul att ha nån att diskutera med! :ler: Registreringen på KI gick tydligen ut igår. Ringde du KI förresten? :glad:
Guest

KI reserv

Inlägg av Guest »

Ja verkligen! :) Ja såg det! Jag mailade KI istället igår och frågade om reservantagning. De skrev:”De som är antagna nu måste registrera sig senast ikväll 23:59. På måndag återkallar vi antagningen för de som inte registrerat sig i tid och därefter (tis-ons) ser programmen över om de behöver anta fler sökande och påbörjar då eventuell reservantagning”.

Så från och med tisdag/onsdag börjar de eventuellt ringa/maila reserver :)
Gäst

KI reserv

Inlägg av Gäst »

Åh vad spännande!! :ler:
Gäst

KI reserv

Inlägg av Gäst »

Blev uppringd av KI för nån timme sen! Så roligt & så taggad!!! :ler: Hoppas de ringer dig också!!! :tummarupp: (Om de inte redan gjort det förstås) :glad:
Gäst

KI reserv

Inlägg av Gäst »

Grattis!! Vilken reservplats hade du?
Guest

KI reserv

Inlägg av Guest »

Jaaa vad kul, grattis!!! Jag blev också uppringd för ca en timme sen, så himla roligt verkligen :ler: Så skönt att äntligen veta och slippa oroa sig haha, är också såå taggad men nervös också!!
Urio

KI reserv

Inlägg av Urio »

Blev ni antagna i hpgruppen? Samt vet nån om hpgrupps uppringningen har börjat i ki
Gäst

KI reserv

Inlägg av Gäst »

Gäst: Tack! Jag var reserv 1 i BI-gruppen. :glad:

Guest: Stort grattis till dig också! Vad roligt!!! :ler: :ler: :ler:
Låst