Höstterminen 2020

Diskussioner om antagning till svenska läkarprogram inför 2020 års hösttermin.
Hytt
Inlägg: 4
Blev medlem: 11 jun 2020, 17:13

Höstterminen 2020

Inlägg av Hytt »

Hytt:
Hamande du reservplats i uppsala eller ströks du från utbildningen? Undrar om du tackade nej till Uppsala
Hade Örebro som prio 1 så allt annat ströks, men enl UHR hade jag blivit reserv då BII låg över 22 i U1.
Saal

Höstterminen 2020

Inlägg av Saal »

Hej!

21,41 BII är reserv 19 på linköping, hur stor chans ser ni att jag kommer in på urval 2?
Gast

Höstterminen 2020

Inlägg av Gast »

Reserv 11 i BII på UU, tror ni de finns någon chans till U2?
Guest

Höstterminen 2020

Inlägg av Guest »

Det är svårare att komma in via BII (och HP) än via BI för de flesta tackar ja till sina utbildningsplatser vid urval 1.
Det är bara att hålla tummarna.
Eller

Höstterminen 2020

Inlägg av Eller »

Har någon varit i kontakt med studievägledare på något medicinskt universitet huruvida det blir en ökning på antalet platser vid urval 2?
Uppdatera gärna om ni får något svar.
Gast

Höstterminen 2020

Inlägg av Gast »

Osannolikt att det sker. Kommer att bli lika som U2 VT20 förutom KI som kommer att behålla samma antal som i U1 HT20! Kommer att bli reservintag på KI av den anledningen men på övriga UNI är det högst osäkert om några reserver kommer att tas in till U2 detta intag pga rådande situation!
barangn

Höstterminen 2020

Inlägg av barangn »

Nu börjar jag att oroa mig också. Tror ni att jag kommer in till GU? jag e i B1, Reservplats N° 6.
Gast

Höstterminen 2020

Inlägg av Gast »

Borde gå, men detta intag är inte som nåt annat tidigare.
GuesT

Höstterminen 2020

Inlägg av GuesT »

Är det någon här, reservplacerad eller antagen, som kommer tacka nej till sin utbildning?
Bakteriofager

Höstterminen 2020

Inlägg av Bakteriofager »

Antagen KI, urval 1:
BF 4.00/1.60

:ler:
Låst