Reserv nr 5 KI (HP)

Diskussioner om antagning till svenska läkarprogram inför 2018 års hösttermin.
Mattias

Reserv nr 5 KI (HP)

Inlägg av Mattias »

Är reserv nr 5 i HP-kvoten på KI nu efter första urvalet. Är det sannolikt eller inte att komma in?
raffiiee

Reserv nr 5 KI (HP)

Inlägg av raffiiee »

Du kommer garanterat in i andra urval
Michelle P
Inlägg: 32
Blev medlem: 02 maj 2018, 09:08

Reserv nr 5 KI (HP)

Inlägg av Michelle P »

Förra HT (17) blev en endaste person antagen i HP-kvoten i andra urvalet. Detta år har de dessutom tillämpat överintag. Tror chanserna är väldigt små.
Gäst

Reserv nr 5 KI (HP)

Inlägg av Gäst »

Michelle P, var hittar du denna statistik?
I första urvalet blev 15 % av sökande med resultatet 1,75 antagna. Efter andra utvalet hade 54% blivit antagna. Tror att TS har goda chanser att komma in.
Michelle P
Inlägg: 32
Blev medlem: 02 maj 2018, 09:08

Reserv nr 5 KI (HP)

Inlägg av Michelle P »

Jag mejlade KI:s antagning och bad om exakt antal reserver som antogs i PIL- samt HP-kvoten senaste tre antagningarna.
Gäst

Reserv nr 5 KI (HP)

Inlägg av Gäst »

Du menar kanske efter andra urvalet, dvs reservantsgningen och inte till andra urvalet? Att bara en person antas till andra urvalet är högst osannolikt
Michelle P
Inlägg: 32
Blev medlem: 02 maj 2018, 09:08

Reserv nr 5 KI (HP)

Inlägg av Michelle P »

Nej, mellan första och andra urvalet var det jag efterfrågade. Men där sade du något. Kanske missförstod hon mig! Jag mejlar tillbaka och förtydligar.
Gast

Reserv nr 5 KI (HP)

Inlägg av Gast »

Ja det måste bara reservintaget efter U2! Men att en är antagen innebär kanske inte att det är reserv 1. Flera kan ju ha strukit sig eller tackat nej.
Michelle P
Inlägg: 32
Blev medlem: 02 maj 2018, 09:08

Reserv nr 5 KI (HP)

Inlägg av Michelle P »

Detta svar fick jag:

"Hej igen,



VT2018

Jag är tyvärr inte helt säker men jag tror att ungefär 16 sökande antogs i HP-gruppen i andra urvalet och ungefär 10 i PIL-gruppen.

20 sökande reservantogs efter andra urvalet våren 2018. 9 i urvalsgruppen BI, 3 i BII, 3 i HP och 5 i PIL.



HT2017

I andra urvalet antogs ytterligare en sökande i HP-gruppen. Ingen ytterligare sökande antogs i PIL-gruppen.

Ingen reserv antogs efter andra urvalet.



På grund av att vi våren 2018 blev tvungna att kalla så många reserver har antagningstalet höjts inför hösten, så sannolikt kommer färre sökande antas i andra urvalet och det blir troligtvis en mindre omfattande reservantagning efter det."
Gast

Reserv nr 5 KI (HP)

Inlägg av Gast »

Är nog många som söker KI på VT och redan studerar på annat UNI. Sedan när man slutligen blir antagen så vill man inte byta eller blir missnöjd med vad man får tillgodoräkna sig!
Låst