Reserver efter Urval 2;

Diskussioner om antagning till svenska läkarprogram inför 2016 års hösttermin.
ANDI
Inlägg: 26
Blev medlem: 04 aug 2016, 11:02

Reserver efter Urval 2;

Inlägg av ANDI »

När det gäller att komma in sent är det nog inga problem för dig. Däremot har säkert lärosätet någon gräns där de slutar att ta in reserver - du får väl höra med dem om vad de anser är rimligt? Jag har själv påbörjat den eminenta utbildningen i Linköping, men hoppas ändå på Uppsala ännu. Jag tror att det efter nästa vecka börjar bli prekärt att komma in.
Meli

Reserver efter Urval 2;

Inlägg av Meli »

Jag ringde också Örebro idag men fick prata med en annan kvinna än igår. Hon sa precis som till dig att det inte var några avhopp registrerade, men jag har väldigt svårt att tro detta när de igår sa att de hade 4 avhopp och att det rörde på sig väldigt mycket. När man kollar förra hösten var 19 reserver kallade i HP kvoten, och de första kallades tom innan terminen började. Hon sa även att de förväntar sig att de kommer röra på sig mycket nu och nästa vecka. Men jag får inte ihop det, för de flesta lärosäten (Linköping, Göteborg) har ju fullt upp med inkallning av reserver. I Örebro var 2 av 3 lediga idag som sköter reservantsgning. Så konstigt!! Vet inte alls vad man ska hoppas / tro längre.
Meli

Reserver efter Urval 2;

Inlägg av Meli »

Juste, hon sa även att de kommer ringa under de 3 första veckorna och jag känner inte heller att det vore så kul att hoppa in där 3 veckan. Men har typ tappat hoppet idag efter deras svar.
Calle

Reserver efter Urval 2;

Inlägg av Calle »

Melli - vad har du för resultat på HP?
Meli

Reserver efter Urval 2;

Inlägg av Meli »

Jag har 1.65!
Meli

Reserver efter Urval 2;

Inlägg av Meli »

95mb fortfarande inget samtal? Vi borde lägga till varandra någonstans typ kik, Facebook, mail
ANDI
Inlägg: 26
Blev medlem: 04 aug 2016, 11:02

Reserver efter Urval 2;

Inlägg av ANDI »

Inga avhopp i Uppsalas HP-kvot denna vecka. De tar endast in reserver en vecka till.
95mb

Reserver efter Urval 2;

Inlägg av 95mb »

Adda mig på fb! Matilda Bergendahl :)
Meli

Reserver efter Urval 2;

Inlägg av Meli »

Addat någon jag i alla fall tror är du! Kolla vänförfrågningar och pm!
linneah123
Inlägg: 24
Blev medlem: 13 jul 2016, 11:25

Reserver efter Urval 2;

Inlägg av linneah123 »

Hur går det i HP Örebro? Och biex Uppsala? :D
Låst