Sommarjobb som undersköterska

Undersköterska, medicinsk sekreterare, hjelpepleier, sykepleier, et cetera.
Gäst

Sommarjobb som undersköterska

Inlägg av Gäst »

Hej! Dum fråga kanske, men jag undrar hur man egentligen hittar ett sommarjobb som undersköterska (när man är läkarstudent)? Jag har googlat runt massor men alla annonser jag hittar för undersköterskor kräver att man har en undersköterskeexamen, och även att man redan ska ha jobberfarenhet inom vården. Förstår inte hur tusan alla läkarstudenter hittar sommarjobb som undersköterskor (och till och med andra tjänster så som medicinsk sekreterare och läkarstudent?!)

Tips på hur man går till väga mottages mer än gärna, tack på förhand!
Gäst

Sommarjobb som undersköterska

Inlägg av Gäst »

Då menar jag alltså på sjukhus/vårdcentral och inte inom hemtjänst/äldrevård
Hakke1
Inlägg: 97
Blev medlem: 11 mar 2015, 11:13

Sommarjobb som undersköterska

Inlägg av Hakke1 »

Tjena gäst! Jag gjorde helt enkelt så att jag mailade till de kliniker på de sjukhus jag kunde tänka mig att jobba på så hörde verksamhetschefen av sig om de var intresserade, bad om CV+personligt brev och senare intervju. Var inte svårare än så för min del (var precis klar med T4, noll tidigare vårderfarenhet).
Gäst

Sommarjobb som undersköterska

Inlägg av Gäst »

Tack för svar! Vem mailade du? Ska man satsa på sjukhus eller vårdcentraler?
Gäst

Sommarjobb som undersköterska

Inlägg av Gäst »

Och hur tidigt kan man börja maila för att vara i god tid men ändå inte så god tid att de inte glömmer bort en?
Hakke1
Inlägg: 97
Blev medlem: 11 mar 2015, 11:13

Sommarjobb som undersköterska

Inlägg av Hakke1 »

Tja igen! Jag mailade till olika klinikchefer i Dalarna på de sjukhus jag var intresserad av. Mailade i slutet av november om jag inte missminner mig. Fick jobb på sjukhus och trivdes med det. Sjukhusjobb är väl att föredra då man får mer inblick i USK+SSK roll i vårdkedjan än på VC, men spelar väl ingen egentlig roll - all vårderfarenhet är bra erfarenhet.
Skriv svar