Sommarjobb Norge

Undersköterska, medicinsk sekreterare, hjelpepleier, sykepleier, et cetera.
undrande

Sommarjobb Norge

Inlägg av undrande »

Var inne och läste på sommarjobb i Norge och tänkte höra om någon kan berätta mer om exakt hur man går tillväga för att hitta ett jobb? Kommer att ha läst klart termin 6 till sommaren i Göteborg och har funderat på att jobba i norge.

Saknar tidigare erfarenhet men är chansen stor att man hamnar inom hemtjänsten eller kan man få jobb som Uska på sjukhus?
adam

Re: Sommarjobb Norge

Inlägg av adam »

Det är lätt att få jobb motsvarande undersköterska/vårdbiträde över i stort sett hela Norge, särskilt om du är svensk och kan tänka dig att arbeta ute på landsbygden. För tre år sedan (ungefär vid den här tiden) satte jag mig ner och skickade in sommarjobbs-ansöknnigar till ett tiotal kommuner i Norge. Fick napp på en liten ort som heter Vestnes, strax 50 mil norr om Bergen. Jag behövde inte gå igenom någon intervju, utan fick jobb genom att fylla i ett "intresseformulär" på deras hemsida om sommarjobb. Kommunen ordnade med boende innan jag kom dit, och jobbet var hur lugnt som helst (arbetade i hemtjänsten där jag körde runt i bil mellan fjord och fjäll till små stugor). Dessutom var det bra betalt. Träffade flera läkarstudenter som var inne på sin 7-8 termin och arbetade som undersköterska på "sjukstugan". Kan verkligen tipsa dig om att söka dig dit, eller till någon liknande ort.
adam

Re: Sommarjobb Norge

Inlägg av adam »

Apropå arbetserfarenhet eller inte tror jag inte det bör vara ett problem för dig att få jobb som uska på sjukhus eller liknande, några av läkarstudenterna jag träffade hade ingen tidigare erfarenhet.
Skriv svar