Disputation på Läkarprogrammet

Examensarbete, forskning, fördjupningskurser, andra utbildningar, et cetera.
Gäst

Disputation på Läkarprogrammet

Inlägg av Gäst »

Hur gör man för avklara en disputation under Läkarprogrammet?
Gäst

Disputation på Läkarprogrammet

Inlägg av Gäst »

Går det att disputera när man fortfarande läser Läkarprogrammet? Det känns lite diffust.
Gäst

Disputation på Läkarprogrammet

Inlägg av Gäst »

Jag har hört dvs. endast rykten från inte allt för dåliga källor, att det går att disputera som läkarstudent men att det krävs att man har orken (läkarprogrammet är inte "chill") och har lyckats få kontakten med någon forskargrupp. Jag vet min pappas kompis dotter (läste på Gbg) lyckades med detta och har även hört att det finns folk som har lyckats att disputera direkt efter eller nästan till och med under läkarutbildningen på det universitet jag går. Ganska ovanligt, då det krävs väldigt mycket av dig som student, men det går.

Rolig fakta: Det finns folk som läser teknisk fysik och läkarprogrammet samtidigt, och det verkar gå för vissa så inget är en omöjlighet.
Gäst

Disputation på Läkarprogrammet

Inlägg av Gäst »

Tekniskt fysik på kth = sveriges svåraste utbildning
Nyberg89
Inlägg: 348
Blev medlem: 19 dec 2011, 21:01

Disputation på Läkarprogrammet

Inlägg av Nyberg89 »

Gäst skrev:Tekniskt fysik på kth = sveriges svåraste utbildning
Vad som är svårt för en person behöver inte vara svårt för en annan. Det är en subjektiv bedömning. För en person som gillar att räkna skulle utbildningen snarare upplevas som lätt.

Själv upplevde jag juridik som väldigt enkelt och vissa andra pluggade dag in och dag ut för sitt bli godkända. Men det kommer alltid finnas skillnader mellan studenter och hur pass lätt de har för olika ämnen. Alla utbildningar handlar om att applicera kunskap, men på olika sätt.
Skriv svar