Hur är lärosätenas lokaler?

Rankingar, möjligheter, studentliv, et cetera.
Dr Alban

Hur är lärosätenas lokaler?

Inlägg av Dr Alban »

Hej alla läkarstudenter! Bakgrunden till att jag ställer den här frågan är att jag tycker lokalerna och miljön man befinner sig i är en viktig del i studierna som inte diskuteras så mycket som det borde på forumet. Jag är en aspirerande läkarstudent och när jag gjort val tidigare i mitt liv har lokalerna varit en viktig faktor(tex val av gymnasium).

Frågan är då till er studenter(och jag hoppas så många som möjligt vill dela med sig): Hur upplever ni lokalerna? Är undervisningssalar, labbsalar och grupprum fräscha? Finns det mycket benutrymme i föreläsningssalar? Får man plats med sin dator eller sitt skrivblock eller är det trångt? Även för de kliniska terminerna: finns det utrymmen på sjukhuset för studenter att plugga? etc

Är tacksam om du vill dela med dig av dina erfarenheter på ditt lärosäte/sjukhus. :ja:
Sahlgrenska

Re: Hur är lärosätenas lokaler?

Inlägg av Sahlgrenska »

Helt ärligt lämnar Göteborgs Universitets lokaler mycket att önska. Salar där inte alla studenter får plats, tråkigt tegel överallt, dyra restauranger att köpa lunch vid och dålig städning.
Gäst

Re: Hur är lärosätenas lokaler?

Inlägg av Gäst »

Sahlgrenska skrev: 17 sep 2022, 17:50 Helt ärligt lämnar Göteborgs Universitets lokaler mycket att önska. Salar där inte alla studenter får plats, tråkigt tegel överallt, dyra restauranger att köpa lunch vid och dålig städning.
Får jag fråga vad du annars tycker om utbildningen? Jag hör i princip bara dåligt om Göteborg. Jag tackade nej till Örebro nu till hösten för att börja studera i Gbg till våren, men funderar på om det kanske vore bäst att plugga i Örebro trots allt.

Bör kanske tillägga att jag inte är trådstartaren.
Skriv svar